Pad broja oglasa, ali rast prijava
Tržište rada u Bosni i Hercegovini i regiji prolazi kroz značajne promjene. Iako neki sektori doživljavaju ekspanziju, ukupni podaci ukazuju na usporavanje praćeno neizvjesnošću. Najnovija regionalna analiza Alma Career grupe ističe glavne trendove zabilježene u prvom kvartalu 2025. godine.
Na portalu MojPosao.ba objavljeno je 2.428 oglasa za posao, što predstavlja pad od 16% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Ipak, zabilježen je porast prijava za 20%, a veći broj pozicija dobio je barem jednu prijavu. To ukazuje na jači angažman tražitelja posla i bolju usklađenost između ponude i potražnje.
Unatoč ukupnom padu, sektori koji pokazuju rast su: promet i komunikacije (85%), biotehnologija i farmacija (67 %), te osiguranje (38 %).
S druge strane, primjetan je pad potražnje u IT sektoru, marketingu i medijima, turizmu, poljoprivredi, zanatskim i proizvodnim zanimanjima.
Ovi podaci jasno ukazuju na činjenicu da se tržišta rada u BiH kao i u regiji nalaze u fazi tranzicije – između potrebe za bržim prilagođavanjem obrazovnih i kadrovskih politika s jedne strane i zahtjeva suvremenog tržišta koje favorizira fleksibilnost, tehničke vještine i sigurnosno orijentirane profesije s druge strane.
Najtraženiji sektori i zanimanja prema MojPosao.ba
Kategorije s najvećim brojem oglasa u BiH bile su:
- Komercijala – Prodaja (26%)
- Elektrotehnika – Mašinstvo (9%)
- Transport- skladištenje i logistika (9%).
Među najtraženijim zanimanjima u BiH u prvom kvartalu 2025. godine ističu se:
- Komercijalista (11%)
- Trgovac (10%)
- Radnik u proizvodnji (6%)
- Računovođa (5%)
- Agent u pozivnom centru (5%)
- Skladištar (5%)
- Vozač (4%)
- Administrativni radnik (4%)
- Konobar (3%)
- Marketing menadžer (2%
BiH između prilagodbe i izazova
Tržište rada u BiH odražava kompleksne trendove. Pad broja oglasa sugerira oprez među poslodavcima, dok rast prijava i uspon određenih sektora pokazuju potencijal za oporavak.
Povećanje minimalne plaće početkom godine utjecalo je na strategije zapošljavanja, osobito u industrijama s nižim profitnim maržama. Uz već prisutne izazove poput visokih troškova poslovanja, odlaska radne snage i ekonomske nestabilnosti, 2025. godina označava razdoblje prilagodbe i donošenja ključnih strateških odluka.