fbpx

2. Konferencija o internacionalizaciji Hrvatske gospodarske komore održana u Zagrebu

Konferencija o internacionalizaciji poslovanja pod nazivom „ Financijske potpore za internacionalizaciju poslovanja – Nova pravila globalne igre„ okupila je vodeće domaće i međunarodne stručnjake iz područja gospodarstva, s ciljem poticanja konstruktivne rasprave o aktualnim globalnim trendovima i geopolitičkim izazovima koji utječu na održivost poslovanja.

Kroz razmjenu iskustava i primjera uspješnih praksi, sudionici su istraživali mogućnosti implementacije inovativnih modela poslovanja kako bi osigurali konkurentnost i dugoročnu održivost u sve nestabilnijem globalnom okruženju. U okviru događaja upriličen je i radni ručak na kojem je u fokusu bila regionalna suradnja, s posebnim naglaskom na Bosnu i Hercegovinu.

Švedski model Triple Helix predstavila je Carola Lemne, izvanredna profesorica Karolinska instituta. Suradnja između vlade, poduzeća i akademske zajednice, nudi učinkovit okvir za poticanje inovacija i konkurentnosti u internacionalizaciji. Usklađujući državne politike, korporativne ciljeve i akademska istraživanja, ovaj model omogućuje razmjenu znanja i javno-privatna partnerstva koja pokreću održivi rast i jačaju sposobnost poduzeća da uspiju na međunarodnoj sceni,” izjavila je profesorica Lemne.

Po pitanju hrvatskih tvrtki prilike za internacionalizaciju zasigurno leže u zelenoj i digitalnoj tranziciji. Tehnološki napredak i digitalizacija omogućuju širenje na nova tržišta, podržana razvojem infrastrukture i visokoobrazovanom radnom snagom.

Hrvatska u 2023. godini bilježi rast izvoza usluga, posebno kroz turizam, koji značajno doprinosi ekonomskom rastu. Iznos od izvoza usluga popeo se na gotovo 16 milijardi eura što je trostruko veći iznos nego 2020. godine. Uz turizam, sve veći značaj imaju IT usluge, financijske i usluge transporta. Kada je robna razmjena u pitanju, najvažnije tržište za Hrvatsku ostaje područje Europske unije s oko 68 posto ukupnog izvoza i 77 posto uvoza u 2023., i s Italijom kao najvećim partnerom. Međutim, značajan rast izvoza zabilježen je prema zemljama izvan EU-a, poput Bosne i Hercegovine, SAD-a i Srbije, koji su ostali važni tržišni partneri.

Poseban fokus na temu Bosne i Hercegovine kao ključne točke za regionalnu suradnju je posvećen u sklopu panela kojeg je moderirala glavna tajnica HGK Marina Rožić, a panelisti su bili Vjekoslav Vuković predsjednik Vanjskotrgovinske komore BiH, Marko Ćorluka direktor Violeta d.o.o., Ivan Miloloža predsjednik Uprave Munja d.o.o. i Zdenka Verić izvršna direktorica projekata i održivog razvoja Stanić Baverages d.o.o. Tijekom ovog panela saznali smo više o izazovima sa kojima se susreću proizvođači u regiji te koja rješenja primjenjuju.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *