Kako svjetski trendovi oblikuju digitalnu trgovinu u BiH? Izazovi i prilike za poduzetnike u BiH

Ljeto je dobilo poslovnu notu! U srijedu, 9. srpnja, više od 50 članova i partnera okupilo se u prostoru Franck Experience Storea Sarajevo na drugom Summer Networking Nights 2025 u organizaciji Hrvatskog poslovnog kluba u BiH i eCommerce asocijacije BiH. S puno energije, ideja i dobre atmosfere, večer je bila pravo središte povezivanja i inspiracije.

Ključne teme Summer Networking Night 2025 bile su usmjerene na utjecaj globalnih platformi na promjenu očekivanja potrošača u Bosni i Hercegovini, kao i na spremnost domaćeg sektora e-trgovine da odgovori na te izazove. U fokusu razgovora našle su se promjene koje oblikuju domaće online tržište, od ulaska stranih eCommerce platformi, preko potrebe za modernijom infrastrukturom, do sve složenijih potrošačkih očekivanja. Događaj je iskorišten kao platforma za predstavljanje najnovijih rezultata istraživanja eCommerce asocijacije, koje otkriva kako kupci u BiH sve češće koriste mobilne uređaje za online narudžbe (83,4%), dok interes za dostavu putem paketomata (77,9%) potvrđuje spremnost tržišta za suvremenije logističke modele.

Posebnu pažnju privukli su podaci o rastu popularnosti platformi poput Temua, koje koristi preko 42% online kupaca u BiH, dok istovremeno više od 60% domaćih web shopova još uvijek ne osjeća njihov direktan tržišni pritisak. Upravo ta diskrepancija otvorila je niz pitanja o pozicioniranju domaće ponude, prilagodbi logistike i izgradnji povjerenja u lokalne brendove.

 „Summer Networking Night odavno nije samo neformalno druženje. Ovakvi događaji, naročito kad se oslanjaju na konkretne uvide i podatke, direktno doprinose onome što je i temeljna misija HPK-a – podrška razvoju konkurentne, inovativne i regionalno umreženog poslovanja u BiH. Već drugu godinu zaredom povezujemo kompanije koje ne dijele samo prostor, već i vrlo slične izazove u prilagođavanju digitalnim promjenama. Upravo tu, između relevantnih informacija i otvorene razmjene, događa se stvarna vrijednost ovakvih okupljanja.“ Izjavila je Kristina Duno, generalni tajnik Hrvatskog poslovnog kluba u BiH.

Podaci predstavljeni na događaju pokazali su i da 24,3% domaćih web shopova već posluje na međunarodnim tržištima, ali da istovremeno samo 7,24% njih ocjenjuje da su zadovoljni dostupnim kadrovima, što ukazuje na strukturne izazove u digitalnoj ekonomiji. Brzina isporuke, nelojalna konkurencija i promjene u potrošačkom ponašanju identificirani su kao glavni faktori koji će oblikovati narednu fazu razvoja tržišta. 

Događaj je realiziran uz podršku naših članova Franck d.o.o. i Badel d.o.o. koji su nam pružili ne samo logističku podršku, već su također obogatili večer svojim proizvodima, čime su dodatno unaprijedile iskustvo svih prisutnih.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *