Aktivnosti

U organizaciji Infobip BH i Hrvatskog poslovnog kluba, 3. lipnja 2025. godine u Sarajevu, u prostorijama ureda Infobip BH, održana je interaktivna radionica posvećena jednoj od najaktuelnijih tema današnjice – primjeni umjetne inteligencije u svakodnevnom poslovanju.

Cilj radionice bio je jasan: pokazati kako tehnologija može postati pouzdan poslovni saveznik. Sudionici su imali priliku saznati na koje načine umjetna inteligencija (engl. artificial intelligence, skraćeno AI) može unaprijediti produktivnost, automatizirati rutinske zadatke i omogućiti pametnije donošenje odluka.

AI stručnjaci Infobip-a su prezentirali osnovne pojmove svijeta umjetne inteligencije, nakon čega je uslijedio praktični dio edukacije za korištenje AI alata i na koncu su svi sudionici dobili i ekskluzivni uvid u rad Infobip AI timova i lokalne IT zajednice u AI domeni.

Kroz praktične primjere i otvorenu diskusiju, sudionici su se upoznali s potencijalom koji umjetna inteligencija nudi u različitim sektorima – od administracije do strateškog planiranja, te kako AI može ubrzati i olakšati svakodnevne poslovne procese. Također, otvorena je i rasprava o izazovima koji prate povećanu primjenu umjetne inteligencije te na što bi svi trebali obratiti pozornost.

Još uvijek puni dojmova nakon održane radionice, sumiramo zaključke i pohranjujemo nova znanja. A zaključak koji smo donijeli na kraju ove radionice je kako je iznimno važno educirati se konstantno na temu umjetne inteligencije kako bismo znali na koji način je primjenjivati, ali pri tome nikada ne zaboraviti da je umjetna inteligencija samo alat, pomoć, a nikako asistent koji može ili treba preuzeti ulogu razmišljanja, kreativnosti i donošenja odluka. 

Na samom kraju, uz osvježenje koje je s pažnjom pripremio naš domaćin Infobip BH, sudionici su imali priliku opušteno se povezati i razmijeniti dojmove s ostalim gostima i predavačima.

Zajednička radionica Infobip BH i Hrvatskog poslovnog kluba: Praktična primjena umjetne inteligencije Read More »

27. svibnja 2025. Dom Oružanih snaga u Sarajevu pretvorio se u središte svečanosti povodom Dana Državnosti Republike Hrvatske. Ovaj poseban događaj okupio je istaknute goste iz diplomatskog, političkog, kulturnog i poslovnog života te pružio priliku za inspirativne razgovore i nova povezivanja.

🌟 Proslava je bila mnogo više od formalnosti – bila je to prilika za razmjenu ideja, druženje i jačanje odnosa između dviju država. Hrvatski poslovni klub u BiH s ponosom je podržao organizaciju, a posebno priznanje ide Stanić grupi i Nexe grupi za njihovu iznimnu podršku i doprinos uspjehu ovog događaja.

💬 Istaknuto je kako Dan Državnosti nije samo dan za slavlje već i trenutak za promišljanje o budućnosti, zajedničkim izazovima te daljnjem razvoju gospodarskih, kulturnih i političkih odnosa.

Za poseban glazbeni doživljaj se pobrinula Klapa Krunik Kučine, koja je svojom pjesmom unijela duh Dalmacije u ovu svečanost.

Hvala svima koji su sudjelovali i doprinijeli ovom svečanom događaju! ✨

Dan Državnosti Republike Hrvatske proslavljen u Sarajevu! Read More »

📢 Infobip BH i Hrvatski poslovni klub vas s ponosom pozivaju na interaktivnu radionicu: AI u svakodnevnom poslovanju

📅 Datum: Utorak, 03.06.2025.
⏰ Vrijeme: 14:00 – 18:00 sati
📍 Lokacija: Infobip BH ured, Tešanjska 24A, Sarajevo

💡 Šta vas očekuje?
🔹 Uvod u svijet umjetne inteligencije od strane vodećih stručnjaka Infobip-a.
🔹 Praktični savjeti za korištenje AI alata poput ChatGPT-a u svakodnevnom poslovanju.
🔹 Ekskluzivni uvid u rad Infobip AI timova i lokalne IT zajednice u AI domeni.

🔹 Osvježenje i prilika za neformalno umrežavanje sa sudionicima i predavačima.

🎯 Kome je radionica namijenjena?
Radionica je idealna za sve koji žele:
✅ Naučiti kako AI može ubrzati i olakšati svakodnevne poslovne procese
✅ Poboljšati organizaciju sastanaka i timske suradnje
✅ Pisati jasnije i učinkovitije e-mailove i dokumente
✅ Optimizirati rad s podacima u Excelu i drugim alatima

✨ Pridružite nam se i naučite kako tehnologija može raditi za vas. Saznajte kako umjetna inteligencija može postati vaš novi poslovni saveznik!

🔗 Rezervirajte svoje mjesto već danas!

Iskoristite snagu AI-a: Radionica koja mijenja način poslovanja Read More »

Pad broja oglasa, ali rast prijava

Tržište rada u Bosni i Hercegovini i regiji prolazi kroz značajne promjene. Iako neki sektori doživljavaju ekspanziju, ukupni podaci ukazuju na usporavanje praćeno neizvjesnošću. Najnovija regionalna analiza Alma Career grupe ističe glavne trendove zabilježene u prvom kvartalu 2025. godine.

Na portalu MojPosao.ba objavljeno je 2.428 oglasa za posao, što predstavlja pad od 16% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Ipak, zabilježen je porast prijava za 20%, a veći broj pozicija dobio je barem jednu prijavu. To ukazuje na jači angažman tražitelja posla i bolju usklađenost između ponude i potražnje.
Unatoč ukupnom padu, sektori koji pokazuju rast su: promet i komunikacije (85%), biotehnologija i farmacija (67 %), te osiguranje (38 %).
S druge strane, primjetan je pad potražnje u IT sektoru, marketingu i medijima, turizmu, poljoprivredi, zanatskim i proizvodnim zanimanjima.

Ovi podaci jasno ukazuju na činjenicu da se tržišta rada u BiH kao i u regiji nalaze u fazi tranzicije – između potrebe za bržim prilagođavanjem obrazovnih i kadrovskih politika s jedne strane i zahtjeva suvremenog tržišta koje favorizira fleksibilnost, tehničke vještine i sigurnosno orijentirane profesije s druge strane.

Najtraženiji sektori i zanimanja prema MojPosao.ba

Kategorije s najvećim brojem oglasa u BiH bile su:

  • Komercijala – Prodaja (26%)
  • Elektrotehnika – Mašinstvo (9%)
  • Transport- skladištenje i logistika (9%).

Među najtraženijim zanimanjima u BiH u prvom kvartalu 2025. godine ističu se:

  • Komercijalista (11%)
  • Trgovac (10%)
  • Radnik u proizvodnji (6%)
  • Računovođa (5%)
  • Agent u pozivnom centru (5%)
  • Skladištar (5%)
  • Vozač (4%)
  • Administrativni radnik (4%)
  • Konobar (3%)
  • Marketing menadžer (2%

BiH između prilagodbe i izazova

Tržište rada u BiH odražava kompleksne trendove. Pad broja oglasa sugerira oprez među poslodavcima, dok rast prijava i uspon određenih sektora pokazuju potencijal za oporavak.
Povećanje minimalne plaće početkom godine utjecalo je na strategije zapošljavanja, osobito u industrijama s nižim profitnim maržama. Uz već prisutne izazove poput visokih troškova poslovanja, odlaska radne snage i ekonomske nestabilnosti, 2025. godina označava razdoblje prilagodbe i donošenja ključnih strateških odluka.

Tržište rada u BiH u prvom kvartalu 2025 Read More »

Još jednom smo dokazali da zajedno možemo postići velike stvari! Social Mixer 2025 okupio je 200-tinjak lidera iz različitih sektora, te iznova potvrdio važnost okupljanja i suradnje unutar poslovne zajednice. 

Ovaj događaj, koji se održava pod okriljem suradnje s AmCham BiH, AHK -Predstavništva njemačkog gospodarstva u BiH, Advantage Austria, HGK – Hrvatske gospodarske komore i Udruženja talijanskih gospodarstvenika BiH (AIIBiH), postao je sinonim za vodeći networking event u Sarajevu.

U svijetu poslovanja, gdje su prave prilike za neformalno druženje sve rjeđe, Social Mixer nudi jedinstvenu platformu. U opuštenoj i prijateljskoj atmosferi, predstavnici domaćih i međunarodnih tvrtki imaju priliku povezati se, razmijeniti iskustva i razgovarati o potencijalnim suradnjama. No, Social Mixer nije samo poslovni događaj – to je i prostor u kojem njegujemo vrijednosti zajedništva, povjerenja i profesionalnog razvoja.

Veliko hvala svim članicama, partnerima i gostima koji su svojim prisustvom obogatili ovaj događaj. 

S nestrpljenjem iščekujemo iduće izdanje Social Mixera! Vjerujemo da ćemo iznova pokazati da poslovna zajednica u BiH može biti primjer snažnog i povezanog djelovanja. Do tada, nastavimo graditi mostove i inspirirati jedni druge! 

Još jedan uspješan Social Mixer: Snaga povezane poslovne zajednice Read More »

U predivnom i inspirativnom ambijentu FABUspot parfumerije u sarajevskom Aria Mall-u, održano je još jedno druženje posvećeno našim damama. Organizatori ovog događaja, Hrvatski poslovni klub i Orbico, još su jednom dokazali svoju izvrsnost kao domaćini.

FABUspot parfumerije nastale su iz ljubavi i predanosti beauty insajdera s vizijom stvaranja mjesta koje odiše pozitivnom energijom i omogućuje opušteno istraživanje ljepote. Ovaj jedinstveni koncept donosi savršenu kombinaciju ponude kozmetičkih usluga, najnovijih trendova i visokokvalitetnih ekskluzivnih brendova, uključujući Jo Malone, La Mer i Bobbi Brown, koji su dostupni isključivo u FABUspot parfumerijama.

Dame su uživale u jedinstvenom beauty iskustvu koje je uključivalo besplatnu analizu kože, praktične savjete za svakodnevni makeup te poseban popust na cijeli asortiman, ekskluzivno dostupan našim gošćama. Uz to, događaj je bio idealna prilika za ugodno druženje, povezivanje i razmjenu pozitivne energije koje nije nedostajalo.

Posebno nas veseli suradnja s našim članovima, koja omogućuje još čvršće povezivanje i razmjenu ideja. Vjerujemo da će ovo druženje s vremenom postati tradicionalni dio kalendara događanja Hrvatskog poslovnog kluba, s posebnim naglaskom na okupljanje i osnaživanje žena.

Inspirativno druženje za dame by Orbico i Hrvatski poslovni klub Read More »

Međunarodni sajam gospodarstva u Mostaru se održao u periodu od 8. – 12. travnja 2025. godine. Hrvatske tvrtke redovito izlažu na Sajmu gospodarstva u Mostaru te se i ove godine predstavilo ukupno 55 tvrtki iz Republike Hrvatske. 

Ukupna površina prostora na kojem se predstavila Republika Hrvatska u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK) je 294 m2, a na zajedničkom štandu u organizaciji HGK ove godine je izlagalo 12 hrvatskih tvrtki / institucija iz različitih sektora.

Mostarski sajam je prema broju izlagača i posjetitelja jedna od najuspješnijih sajamskih priredbi u Bosni i Hercegovini te je jednako tako bilo i ove godine, a  sudjelovanje tvrtki na mostarskom sajmu omogućuje im daljnji razvoj poslovanja na BiH tržištu i mogućnost ostvarivanja novih kontakata sa kupcima i distributerima, kako iz BiH tako i iz drugih država u okruženju.

Ovo je također bila izvrsna prigoda za susret i razgovor sa članovima Hrvatskog poslovnog kluba (HPK) koji su imali svoje štandove na mostarskom sajmu, kao i mogućnost za prezentaciju HPK potencijalnim novim članovima.

Međunarodni sajam gospodarstva-Mostar 2025. Read More »

Sarajevu je održana međunarodna konferencija pod nazivom „Građevinski sporovi – Usmjeravanje na uspjeh projekta“, u organizaciji Međunarodne trgovačke komore (ICC) Hrvatska i pod pokroviteljstvom Vanjskotrgovinske komore BiH. Konferencija je okupila više od 150 sudionika iz područja prava, građevinarstva, projektiranja i arbitraže, s ciljem razmjene iskustava i promicanja dobrih praksi u upravljanju građevinskim projektima i rješavanju sporova.

Konferenciju su svečano otvorili Marina Rožić, glavna tajnica Hrvatske gospodarske komore i ICC Hrvatska i dr. sc. Vjekoslav Vuković, potpredsjednik Vanjskotrgovinske komore BiH. U svojim obraćanjima istaknuli su važnost organizacije ovakve konferencije za BiH, te najavili nastavak aktivnosti i u narednom periodu.  Naglasili su i kako je dijalog između pravne i tehničke struke ključan za uspješno provođenje građevinskih projekata koji su odraz javnih investicija i razvoj poslovnog ambijenta u regiji te da kvalitetna priprema ugovora i učinkoviti mehanizmi rješavanja sporova čine temelj za smanjenje rizika i poboljšanje investicijske klime.

Tijekom konferencije održano je više interaktivnih panel-diskusija i radionica, s temama kao što su praktični izazovi u primjeni FIDIC ugovora, raspodjela i upravljanje rizicima u velikim infrastrukturnim projektima, upravljanje varijacijama i izmjenama ugovora, uloga DAB (Dispute Adjudication Boards) te prednosti ubrzanih arbitražnih postupaka.

Također, predstavljeni su najnoviji trendovi i prakse u pripremi i realizaciji građevinskih projekata, kao i alati koji pomažu u izbjegavanju i rješavanju sporova.

Hrvatski poslovni klub je također imao prigodu sudjelovati u realizaciji ove vrijedne konferencije, na kojoj je sudjelovalo više tvrtki članica Hrvatskog poslovnog kluba u BiH.

Izvor fotografija: Nidal Šaljić

U Sarajevu održana međunarodna konferencija o građevinskim sporovima Read More »

U izložbenom prostoru Europske kuće u Sarajevu je 1. travnja 2025. godine svečano otvorena izložba karikatura Hrvatskog društva karikaturista. Kao kulturni projekt Ministarstva vanjskih i europskih poslova Republike Hrvatske, izložbu je organiziralo Veleposlanstvoa Republike Hrvatske u Bosni i Hercegovini, u suradnji s Europskom kućom u Sarajevu, uz podršku Hrvatskog poslovnog kluba u Bosni i Hercegovini.

Izložbu čini 20-tak plakata, radova istaknutih hrvatskih karikaturista, članova Hrvatskog društva karikaturista koje je u svojih 40 godina djelovanja hrvatsku karikaturu pozicioniralo na visoku razinu u Hrvatskoj i svijetu. Izložbu čine portreti poznatih javnih osoba iz Republike Hrvatske i svijeta, iz područja znanosti, umjetnosti, glazbe i sporta, do šaljivih prikaza svakodnevnih životnih situacija i društvene zbilje. Na zadovoljstvo bosanskohercegovačke publike, izložba u Sarajevu je dodatno obogaćena karikaturama poznatih osoba iz Bosne i Hercegovine. 

Veleposlanik Republike Hrvatske u BiH Ivan Sabolić u svom uvodnom obraćanju je izrazio nadu da će ova izložba potaknuti pozitivne osjećaje i istakao važnost izložbe budući da Bosnu i Hercegovinu vežu ne samo kulturne i druge spone s Hrvatskom, već i zajednički smisao za humor. Karikatura najčešće izaziva smijeh i veselje, katkad i ljutnju, ali nikad ravnodušnost, dodaje Sabolić. 

Predsjednik Nikola Plečko rekao je da u 40 godina, Društvo nije imalo izložbu u ljepšem ambijentu nego što je Evropska kuća u Sarajevu. Asocijacija ima osamdesetak članova i pod jakim je ugrozama modernih vremena, napominje predsjednik, jer većina članova nema priliku baviti se karikaturom profesionalno, pa su ovakve izložbe prava prilika u kojoj njihovi radovi dopru do šire publike. Po riječima Nikole Plečka, karikatura je veoma bitna jer potiče i na preispitivanje koliko je jedno društvo podložno manama i kako ih možda može otkloniti.

Karikaturisti su ovom prigodom svim zainteresiranim posjetiteljima izradili portretne karikature.

Izložba je otvorena do 25. travnja 2025. te iskoristite prigodu pogledati istu.

 

U Sarajevu otvorena izložba radova karikaturista iz Republike Hrvatske Read More »

Međunarodna trgovačka komora (ICC) Hrvatska organizira konferenciju Construction Disputes – Focusing on Project Success (Građevinski Sporovi – Usmjeravanje na uspjeh projekta), koja će se održati 4. travnja 2025. godine, u Sarajevu, u hotelu Swissôtel Sarajevo, na adresi Vrbanja 1. 

Konferencija će se održati pod generalnim sponzorstvom Vanjskotrgovinske komore Bosne i Hercegovine.

Konferencija će okupiti vodeće domaće i međunarodne stručnjake iz područja pripreme i upravljanja ugovorima o građenju – posebno FIDIC ugovora, izbjegavanju nastanka sporova te rješavanju sporova kroz metode alternativnog rješavanja sporova i arbitražu.

Cilj konferencije je pružiti sudionicima informacije o najnovijim trendovima i napretku u pripremi građevinskih projekata, upravljanju sporovima i rješavanju sporova te ujedno i priliku za umrežavanje.

Teme konferencije

  • pripremanje za uspješan projekt – FIDIC ugovori i podjela rizika
  • upravljanje ugovorima o građenju
  • upravljanje potraživanjima i varijacijama s ciljem izbjegavanja sporova
  • građevinska arbitraža (dodatne odredbe, uz standardne arbitražne klauzule, kad odabrati ubrzani postupak)

Kome je konferencija namijenjena?

  • izvođačima radova
  • inženjerima
  • korporativnim pravnicima javnih naručitelja
  • korporativnim pravnicima u građevinskim i inženjerskim tvrtkama
  • odvjetnicima specijaliziranima za ugovore o građenju
  • miriteljima i članovima vijeća za rješavanje sporova
  • arbitrima
  • financijskim institucijama.

Program konferencije

  • program seminara možete preuzeti ovdje
  • napomena: bit će osiguran simultani prijevod za engleski jezik.

Govornici

  • prof. dr. sc. Davor Babić, profesor, Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
  • Mirjana Čagalj, potpredsjednica za graditeljstvo i promet, Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska
  • mr. sc. Jasminka Čorda Truhar, partnerica, Hanžeković & Partneri; predsjednica Komisije ICC-ja Hrvatska za arbitražu i ARS, Hrvatska
  • dr. sc. Almir Gagula, odvjetnik; docent, Pravni fakultet Univerziteta u Zenici; osnivač, Udruga ArbBH, BiH
  • Ilma Kasumagić, odvjetnica; suosnivačica, Udruga ArbBH, BiH
  • prof. dr. sc. Mile Lasić, Pravni fakultet Sveučilišta u Mostaru, BiH
  • Aisha Nadar, viša savjetnica, Advokatfirman Runeland AB, Švedska; potpredsjednica globalne Komisije ICC-ja za arbitražu i ARS
  • Nikifor Petrović, MSc, inženjer građevine i geotehnike; vlasnik, NIKI Consulting d.o.o., Hrvatska
  • Armela Ramić, odvjetnica; suosnivačica i predsjednica, Udruženje ARBITRI, BiH
  • Marina Rožić, mag. iur., glavna tajnica, Hrvatska gospodarska komora i ICC Hrvatska
  • prof. dr. sc. Hrvoje Sikirić, profesor, Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska; predsjednik, Stalno arbitražno sudište Hrvatske gospodarske komore
  • dr. sc. Vjekoslav Vuković, predsjednik, Vanjskotrgovinska komora BiH
  • Marijana Zvonar, konzultant, Exstructa, Zagreb, Hrvatska
  • predstavnik Središnjice ICC-ja.

Iznos kotizacije

  • 100 BAM + PDV / 51,13€ + PDV (PDV iznosi 17 %) 
  • 10 % popusta za prijavu 3 ili više sudionika iz iste pravne osobe.

Kotizacija uključuje

  • prisustvo na konferenciji
  • radne materijale tijekom konferencije
  • pauze za kavu i ručak.

Prijava 

  • prijava je obvezna i vrši se popunjavanjem online obrasca OVDJE
  • napomena: izdavanje predračuna nije automatizirano te će se prijave obrađivati redoslijedom zaprimanja
  • rok za prijavu sudionika: 1. travnja 2025.
  • rok za uplatu kotizacije: 3. travnja 2025.

Politika otkazivanja

  • svojom prijavom prihvaćate Uvjete prijave i otkazivanja za edukacije u organizaciji ICC-ja Hrvatska
  • napomena: prijava je obvezujuća od trenutka zaprimanja i prihvaćanja od strane ICC-ja Hrvatska; u slučaju odustanka od sudjelovanja, sudionik je dužan sudjelovanje otkazati pisanim putem najkasnije 15 dana prije predviđenog dana događaja, u kojem slučaju će biti izvršen povrat u visini 50 % iznosa kotizacije; u slučaju da sudionik otkaže sudjelovanje nakon ovog roka, povrat kotizacije uplaćene prema predračunu neće biti moguća; ukoliko sudionik nije uplatio kotizaciju prema predračunu, kotizacija će u potpunosti biti naplaćena  putem računa izdanog nakon održanog događaja.

Hotelski smještaj

Kontakt osobe

  • za informacije vezane uz organizaciju konferencije (prijave, (pred)računi, politika otkazivanja): Irena Miličević Vukoja, direktorica, Prefix d.o.o. (tel.: +387 63 284 230; e-mail: irena@prefix.ba)
  • za informacije vezane uz hotelski smještaj: Odjel za prodaju i marketing, hotel Swissôtel Sarajevo (tel.: +387 33 588 019; e-mail: sales@swissotel-sarajevo.com, reservations@swissotel-sarajevo.com). 

Građevinski Sporovi – Usmjeravanje na uspjeh projekta Read More »