fbpx

Aktivnosti

U današnjem svijetu brzih tehnoloških inovacija i stalnih promjena, stvaranje i održavanje veza unutar globalnih developerskih zajednica ključno je za njihov razvoj. Infobip, globalno najpovezanija cloud komunikacijska platforma, svojom inicijativom Infobip Connect Meetupova, igra važnu ulogu u izgradnji developerskih i startup zajednica na lokalnoj i globalnoj razini. Izvrstan odziv na ove događaje dokazao je da su ovakvi susreti iznimno važni za angažman u lokalnim zajednicama, istovremeno pozicionirajući Infobip kao partnera u poticanju njihovog razvoja. 

S organizacijom developerskih meetupa u Infobipu su započeli 2022. godine, dok su prošle godine dodatno odlučili pojačati ovu inicijativu na afričkom kontinentu, otvarajući vrata novim mogućnostima suradnje i razmjene znanja na globalnoj razini. Priznanje za uspjeh ovog projekta je stiglo u rujnu 2023. godine na DevRelCon 2023 konferenciji u Londonu, gdje je Infobipov tim za developerske odnose osvojio dvije prestižne nagrade. Ovo postignuće potvrdilo je snagu Infobipovih inicijativa u području građenja odnosa s developerskim zajednicama na globalnoj razini.

 

Nakon uspjeha početnih meetupova iz 2022. koji su se pokazali kao odličan način umrežavanja i potpore lokalnih developerskih zajednica, tijekom 2023. i 2024. godine Infobip je proširio mrežu ovih događanja na više gradova u Africi, Sjevernoj i Južnoj Americi, te Europi. U 2023. i 2024. godini Infobip je do sada organizirao ukupno 37 meetupova u 28 gradova na 4 spomenuta kontinenta. Ukupno je više od 3.500 sudionika prisustvovalo na Infobip Connect meetupovima koji su postali mjesta susreta ne samo developera i startupa kojima su primarno ovi događaji namijenjeni, već i investitora, kao i fintech te marketing stručnjaka.

Prvi Infobip Connect Meetup u Sarajevu

Prvi Infobip Connect Meetup u Sarajevu bio je sjajan događaj! Ovaj meetup je okupio developere startup i tech entuzijaste koji ne čekaju prilike već ih aktivno traže. Zato je meetup bio odlična prilika da i članovi Hrvatskog poslovnog kluba budu dijelom ove globalne inicijative Infobipa, na kojem su imali prigodu razmijeniti iskustva i razgovarati o razvoju, web tehnologijama i startup ekosustavu u Sarajevu i Bosni i Hercegovini.

Neki od zaključaka ovog druženja su:

  • Ekosustav za razvoj startupa nije dovoljno razvijen, ali postoje organizacije, pojedinci i poslovna zajednica koje prepoznaju potencijal u ulaganju u startup kompanije i rješenja koja razvijaju.
  • Važno je razvijati pristup visoko-rizičnom kapitalu za razvoj startup-a kako bi se podržala postojeća zajednica startup-a, ali i dodatno razvijala.
  • Pored kapitala važni su i servisi koji omogućavaju razvoj startup-a, a jedan od dobrih primjera je i Infobip-ov program Startup Tribe koji omogućava pristup kreditima za korištenje Infobipovih proizvoda i mentorskoj podršci.

O Infobip Startup Tribe-u

Infobip Startup Tribe je globalni program u sklopu kojeg Infobip podupire razvoj startupa. Članovima Tribea nude mogućnost korištenja besplatnih paketa Infobip komunikacijskih usluga u protuvrijednosti od 10.000 do 60.000 dolara. Također, u okviru benefita Startup Tribea, članovi imaju mogućnost izlaganja i pitchanja na Infobip Shift konferenciji. Uz to, startupima se nudi mentoriranje, kao i pristup partnerima i predstavnicima renomiranih globalnih venture capital fondova i akceleratora.

U Sarajevu održan Infobip Connect Meetup – inicijativa za povezivanje s developerima i startupima na globalnoj razini Read More »

Dom naroda Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine je na hitnoj sjednici dana 19.07.2024. godine, po hitnom postupku, usvojio Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama, čiji je predlagač Predstavnički dom parlamenta Bosne i Hercegovine.

Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama , koji ima za cilj rješavanje problema profesionalnih žalitelja, usvojen u Domu naroda Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine na hitnoj sjednici, objavljen je u “Sl. glasniku BiH”, br. 50/2024 od 23. srpnja 2024. godine, i stupa na snagu 31. srpnja 2024. godine.

Magazinović je, obrazlažući delegatima hitnost njegovog usvajanja, kazao da je u prošloj godini od 4.000 žalbi na proces javnih nabavki, 2.100 su one od profesionalnih žalitelja, čija svrha je zaustavljanje javne nabavke i ucjena poštenih ponuđača.

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama uspostavlja se princip da “neuredne žalbe” neće biti razmatrane niti će postojati mogućnost da se njima, kao dosad, zaustavlja proces javnih nabavki.

Naime, „profesionalne žalbe“ su u praksi onemogućavale efikasno okončanje postupka javnih nabavki, česte su bile pojave da se postupak nabavke nepravedno i neopravdano odugovlači i odlaže, što je izazivalo mnoge negativne posljedice za korisnike javnih sredstava, a ogledale su se u nedostatku lijekova i medicinske opreme, odlaganju izgradnje infrastrukturnih objekata itd.

Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama je donijet u cilju osiguranja transparentnijeg i efikasnijeg procesa javnih nabavki, koji će spriječiti zloupotrebe i omogućiti brže realizacije projekata od javnog interesa, a podržan je od strane Agencija za javne nabavke i Ureda za razmatranje žalbi.

Usvojen Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama BiH Read More »

Informiramo sve članove Hrvatskog poslovnog kluba u BiH da je Upravni odbor HPK na svojoj zadnjoj sjednici donio Odluku o sazivanju redovne godišnje Skupštine Hrvatskog poslovnog kluba u BiH.

Datum održavanja Skupštine HPK je: Četvrtak, 19.09.2024. godine.

Lokacija održavanja Skupštine je: Mostar

O svim ostalim detaljima ćemo vas naknadno izvijestiti, a sve članove Hrvatskog poslovnog kluba u BiH ovom prigodom molimo da sačuvate i pribilježite gore navedeni datum.

Obavijest o datumu održavanja Skupštine HPK Read More »

Ovogodišnja konferencija, u organizaciji INTERA Tehnološkog Parka, a uz podršku GIZ-a, Europske unije i Enterprise Europe Networka (EEN), okupila je više od 280 poslovnih ljudi iz 29 zemalja regije, Europe i svijeta.

Hrvatska gospodarska komora (HGK) i Hrvatski poslovni klub su sudjelovali kao partner u EEN mreži prilikom organizacije B2B sastanaka na CONNECTO konferenciji. Cilj konferencije CONNECTO ostaje nepromijenjen svih godina – izgradnja mostova između potencijala bosanskohercegovačke dijaspore i poslovnih ljudi iz Bosne i Hercegovine. Poticanje razvoja kroz zajedničke investicije, dijeljenje znanja i otvaranje novih mogućnosti za suradnju na zahtjevnim globalnim tržištima.

U mnoštvu zanimljivih sadržaja posebno zapaženo je svakako bilo inspirativno predavanje vlasnika kompanije RUFF CYCLES Petar Pero Desnica. Svaka uspješna životna priča je puna uspona i padova te je obilježena iznimnom upornošću , hrabrošću a vođena je željom za napretkom i ostavljanjem traga koji će biti na korist široj zajednici. Bilo je zadovoljstvo čuti kako se i u srcu Bosne i Hercegovine u Travniku može napraviti itekako uspješan biznis.

Zahvaljujemo se INTERA Technology Parku i Vedranu Šimunoviću na pozivu za sudjelovanje i sa zadovoljstvom smo bili dio Connecto uspješne priče.

Sudjelovali smo na CONNECTO 2024 konferenciji u Mostaru Read More »

25 godina filmske čarolije

Ove jeseni, ili bolje rečeno ovog babljeg ljeta, po 25. put će se u kinu Borak u Širokom Brijegu zavrtjeti filmska čarolija. Od 8. do 12. listopada u ovom će se kinu, sagrađenom 1948. godine, održati 25. Mediteran Film Festival – jedan od najšarmantnijih filmskih događaja u ovom dijelu Europe, koji sljubljuje film, glazbu, književnost, turizam, enologiju i gastronomiju.

Te 2000. ekipa filmskih zaljubljenika iz ovog hercegovačkog grada odlučila je osnovati filmski festival. Bilo je to za Široki Brijeg nešto posve novo, no ne i bez smisla: kultura gledanja filmova ovdje je bila duža od 50 godina. Prvi prikazani film bio je „Zoja“ ruskog redatelja Leva Arnshtama iz 1944. godine, a najveću gledanost imao je film „Sjaj u travi“ u režiji Elia Kazana iz 1961. godine – film je vidjelo nekoliko tisuća Širokobriježana.

S druge strane, dok su se kina u Zagrebu, Sarajevu, Mostaru gasila, i na njihova mjesta došli multiplexi, kino Borak je 1999. godine obnovljeno. Tako da je osnivanje filmskog festivala u Širokom Brijegu već na startu imalo tradiciju i publiku.

No trebalo je poslati još neku poruku i imati cilj. A cilj je bio – utemeljiti kinematografiju u Hercegovini, razviti svijest o snazi filma, zainteresirati mlade da se bave sedmom umjetnošću. Ideja o utemeljenju i razvoju kinematografije razvijala se kroz tri područja: organizacijom festivala, proizvodnjom filmova i edukacijom.

Kad je u pitanje prvo područje, ono je dobilo lice kroz Mediteran Film Festival, danas svakako jedan od najrespektabilnijih festivala dokumentarnog filma na Mediteranu. Nametnuo se dobrom energijom, ljubaznošću, susretljivošću, visokom produkcijom, i mediteranskim štihom zbog kojega odskače od mora sličnih festivala.

Kroz 25 godina u Široki Brijeg su došli natjecatelji iz Izraela, Sirije, Libanona, Egipta, Alžira, Francuske, Grčke, Turske, Crne Gore, Španjolske, Italije, Slovenije… a s njima i ljubitelja filma i turisti iz gotovo svih zemalja svijeta.

U Široki Brijeg na festival je prije 15 godina stigla egipatska redateljica koja je kasnije vodila pobunu protiv Hosnija Mubaraka.

Na MFF-u je bila Palestinka koja se udala za Židova. Na MFF su mjesecima putovala braća iz Sirije koji su snimili sjajan film i odnijeli
nagradu.

Na MFF je jedne godine zalutala bogata ali konzervativna obitelj iz Kuvajta, koja je na kraju bila oduševljena festivalom i Hercegovinom.

Ovdje su bili filmski autori koji su mijenjali svoje zemlje, rušili loše zakone i potencirali dobre ideje.

U žirijima su bili svi važni redatelji iz Hrvatske, BiH i okolnih zemalja.

Na festivalu su svirali Goran Bare, TBF, Vlado Kreslin…

Kad je u pitanju proizvodnja filmova, Mediteran Film Festival se uključio u produkciju i koprodukciju filmova, te je zaslužan za desetke dokumentarnih filmova. Danas pomaže mladim ljudima da razvijaju svoje ideje, a pomaže im financijski i organizacijski u snimanu filmova.

Kad je, na koncu, u pitanju edukcija, Mediteran Film Festival je prije 12 godina pokrenuo snažnu međunarodnu filmsku školu MFF School koju je razvio u suradnji s Filmskim kampom za mlade „Outside The Lens“ iz San Diega (SAD). Školu je pohađalo stotine djevojaka i mladića iz BiH, SAD-a, Hrvatske, Slovenije, te stvorila jedan nevjerojatan most prijateljstva i umjetnosti među tim mladim ljudima.

Kao izravni efekt ovog 25-godišnjeg filmskog rada, prije nekoliko godina je na Akademiji likovnih umjetnosti u Širokom Brijegu pokrenut diplomski studij Video montaža i režija.

Mediteran Film Festival je svojom visokom produkcijom i organizacijom učinio film najživljom kulturom u Hercegovini.

MEDITERAN FILM FESTIVAL U ŠIROKOM BRIJEGU Read More »

Bili smo na svečanosti povodom otvorenja ureda kompanije Forvis Mazars u Sarajevu.

Svečanim prijemom u Gradskoj vijećnici, zvanično je obilježeno otvaranje ureda kompanije Forvis Mazars u Sarajevu, novog člana Hrvatskog poslovnog kluba u BiH. Ovom gala događaju je nazočio veliki broj gostiju iz poslovnog svijeta, kao i klijenata, suradnika, članova poslovnih udruženja i predstavnika važnih institucija. Njime je svečano obilježeno proširenje poslovanja unutar Adria regije, koja broji oko 300 uposlenika, čime je ova kompanija, nakon Hrvatske, Srbije i Slovenije, sada zvanično prisutna i na tržištu Bosne i Hercegovine.

Glavni prioritet u poslovanju ove mreže je dugoročan održivi razvoj i rast, te pozitivno iskustvo njihovih klijenata.

Upravo je razumijevanje tržišta na kojem posluju, te pružanje specifičnih usluga prilagođenih lokalnom tržištu i samom klijentu, okosnica na kojoj Forvis Mazars zasniva svoje globalno uspješno poslovanje.

Timu Forvis Mazars Sarajevo želimo puno uspjeha u radu i nadamo se uspješnoj suradnji, jer njihovo sudjelovanje kao člana u radu Hrvatskog poslovnog kluba zasigurno donosi veliku vrijednost.

Pročitaj više o Forvis Mazars 

Forvis Mazars svečanost otvaranja ureda u Sarajevu Read More »

Sinoć smo u Franck Experience Store Sarajevo organizirali naše tradicionalno druženje pred ljetnu stanku, pod nazivom ‘Summer Networking Night’ a ovaj put događaj je realiziran u suradnji s eCommerce asocijacijom. Više od 50 članova i poslovnih partnera okupilo se kako bi jačali veze, razmjenjivali iskustva i poticali suradnju poslovnog sektora.

Cilj okupljanja bio je omogućiti prisutnima da se povežu s kolegama i kolegicama, razmijene dragocjene savjete i pristupe, te stvore nove poslovne veze koje će pridonijeti daljnjoj ekspanziji i uspješnosti poslovne zajednice. Gosti su uživali u ugodnoj atmosferi, razmjeni ideja i korisnim razgovorima koji su doprinijeli širenju mreže kontakata i jačanju poslovnih odnosa.

Ono što je posebno u ovom formatu je da se ne fokusira na predavanja, diskusije ili izložbeni prostor s mnogo izlagača, već čisto na umrežavanje u ugodnoj atmosferi, gdje ljudi mogu razgovarati o različitim temama. Naravno, vođeni svojim poslovnim interesima, dijele izazove s kojima se suočavaju i koje nove kontakte traže.

Kristina Duno, generalni tajnik HPK-a u BiH, naglasila je značaj ovakvih okupljanja za ciljeve koje HPK ima: „Ova inicijativa savršeno se uklapa u našu misiju jačanja poslovne zajednice kroz umrežavanje i razmjenu znanja. Naš cilj je stvoriti okruženje u kojem naši članovi i partneri mogu slobodno dijeliti ideje i iskustva, što će direktno doprinijeti inovacijama i rastu u poslovnom sektoru. Vjerujemo da druženja poput ovog omogućavaju dublje povezivanje i efikasniju suradnju, što je ključ za dugoročni uspjeh.“

Prepoznajući potrebu za ovakvim događajima, predsjednik eCommerce asocijacije u BiH Orhan Gazibegović je izjavio: „Sve aktivnosti koje sprovodimo baziraju se na informacijama, iskustvima i potrebama naših članica i partnera. Jedna od stvari koju su većina predlagali je da se češće susrećemo u manje formalnom okruženju, jer svjedoče hiperprodukciji raznih konferencija, samita i formalnih okupljanja. Ovaj događaj nam je omogućio da se povežemo u opuštenijoj atmosferi, što je ključno za izgradnju jačih međusobnih veza i efikasniju suradnju.“

‘Summer Networking Night’ se održao uz podršku naših članova Ledo i Franck. Ove renomirane kompanije, poznate po svojoj dugogodišnjoj tradiciji i kvaliteti, pružile su ne samo logističku podršku, već su također obogatile večer svojim proizvodima, čime su dodatno unaprijedile iskustvo svih prisutnih. Događaj se pokazao kao uspješan korak u jačanju poslovne zajednice. Ovakve inicijative ne samo da obogaćuju profesionalne veze, već i potiču inovacije i suradnju unutar poslovnog sektora. S obzirom na pozitivan odziv i uspjeh ovog događaja, planiramo organizaciju sličnih okupljanja u budućnosti.

Više od 50 članova i poslovnih partnera na „Summer Networking Night“ događaju Read More »

Danas počinje UEFA Euro 2024. i hrvatski navijači se nestrpljivo pripremaju za prepoznatljivo navijanje za Vatrene u Njemačkoj, ali i diljem Hrvatske i BiH. 

UEFA Euro 2024 se održava od 14. lipnja do 14. srpnja, a utakmice UEFA Eura 2024. će se igrati u deset njemačkih gradova, od kojih svaki nudi jedinstven spoj povijesti, kulture i nogometnog žara. Uzbudljivo nogometno putovanje za hrvatsku reprezentaciju počinje u Berlinu, gdje će se Hrvatska suočiti sa Španjolskom na legendarnom Olympiastadionu. Odatle momčad putuje u Hamburg na utakmicu protiv Albanije, a nakon čega slijedi ključna utakmica protiv Italije u Leipzigu.

Obucite svoje crveno-bijele kockaste dresove, ludilo počinje!

Autor slike: Tom Dubravec Cropix

Raspored utakmica Hrvatske reprezentacije za grupnu fazu Eura:

Hrvatska – Španjolska
Datum: 15. lipnja 2024.
Vrijeme: 18:00

Hrvatska – Albanija
Datum: 19. lipnja 2024.
Vrijeme: 15:00

Hrvatska – Italija
Datum: 24. lipnja 2024.
Vrijeme: 21:00

 Jedna od zanimljivosti jest i činjenica da će se za vrijeme turnira svaki od stadiona na kojim će se igrati utakmice zvati drugačije nego što se inače zove. Prilagođena imena koriste se za održavanje neutralnog okruženja brendiranja tijekom Eura 2024. i izbjegavanja kršenja ugovora o komercijalnom sponzorstvu. Olympiastadion u Berlinu na kojem hrvatska reprezentacija igra prvu utakmicu ima kapacitet od 74.475 mjesta, Volksparkstadion u Hamburgu ima kapacitet od 57.000 mjesta a Red Bull Arena Leipzig 42.959. Zanimljivo je da će se na Olympiastadion u Berlinu na kojem hrvatska reprezentacija igra svoju prvu utakmicu igrati i finale UEFA Euro 2024. Zone za navijače: svaki grad domaćin imat će određene zone za navijače gdje se navijači mogu okupiti i gledati utakmice na velikim ekranima.

Gospodarski aspekti EURO 2024.

Njemački ugostitelji i hotelijeri očekuju rekordni posjet od oko 3 milijuna turista tijekom Europskog prvenstva u nogometu ali istodobno strahuju zbog pomanjkanja osoblja, javljaju njemački mediji. Unatoč problemima s osobljem, ugostitelji i hotelijeri očekuju pozitivnu bilancu predstojećeg EP-a u Njemačkoj i slične povoljne efekte kao i tijekom održavanja Svjetskog prvenstva 2006. godine u Njemačkoj.

UEFA će ostvariti povećanje prihoda od 25 % za Euro 2024. u usporedbi s prethodnim izdanjem a očekuje se da će doseći globalno gledateljstvo od preko 5 milijardi gledatelja, izjavio je UEFA-in direktor marketinga.

UEFA i njezina prodajna agencija CAA Eleven osigurale su pet nacionalnih sponzora turnira – Bitburger, Deutsche Bahn, Deutsche Telekom, Ergo i Wiesenhof. Kao i 13 globalnih partnera – Adidas, AliExpress, Alipay, Atos, Betano, Booking.com, BYD, Coca-Cola, Engelbert Strauss, Hisense, Lidl, Visit Qatar/Qatar Airways i Vivo.

Kineski brend potrošačke elektronike Hisense nedavno je proširio svoj ugovor s UEFA-om, u međuvremenu, nakon što je izabran da bude ekskluzivni službeni pružatelj zaslona video pomoćnog suca (VAR) za Euro 2024.

Ne očekuje se da će prvenstvo Euro 2024. doprinijeti zamahu rasta njemačkog gospodarstva, to pokazuje analiza Instituta za ekonomska istraživanja Halle, dok će pak njemački gradovi domaćini bilježiti rast potrošnje i prihoda za Euro 2024.

Jedino što nam sada preostaje jeste da narednih mjesec dana uživamo u nogometu i puno sreće želimo VATRENIM.

Željeli mi to priznati ili ne nogomet je ipak najvažnija sporedna stvar na svijetu Read More »

CONNECTO 2024 – Poziv za prijavu na konferenciju Read More »

Ugovor sa studentom može se zaključiti najviše dva puta u toku jedne kalendarske godine, na razdoblje koje može ukupno trajati najduže 180 dana

Objavljene dopune Zakona o radu FBiH: Ovo su uvjeti angažiranja studenata po ugovoru Read More »