fbpx

Aktivnosti

Ovogodišnja konferencija, u organizaciji INTERA Tehnološkog Parka, a uz podršku GIZ-a, Europske unije i Enterprise Europe Networka (EEN), okupila je više od 280 poslovnih ljudi iz 29 zemalja regije, Europe i svijeta.

Hrvatska gospodarska komora (HGK) i Hrvatski poslovni klub su sudjelovali kao partner u EEN mreži prilikom organizacije B2B sastanaka na CONNECTO konferenciji. Cilj konferencije CONNECTO ostaje nepromijenjen svih godina – izgradnja mostova između potencijala bosanskohercegovačke dijaspore i poslovnih ljudi iz Bosne i Hercegovine. Poticanje razvoja kroz zajedničke investicije, dijeljenje znanja i otvaranje novih mogućnosti za suradnju na zahtjevnim globalnim tržištima.

U mnoštvu zanimljivih sadržaja posebno zapaženo je svakako bilo inspirativno predavanje vlasnika kompanije RUFF CYCLES Petar Pero Desnica. Svaka uspješna životna priča je puna uspona i padova te je obilježena iznimnom upornošću , hrabrošću a vođena je željom za napretkom i ostavljanjem traga koji će biti na korist široj zajednici. Bilo je zadovoljstvo čuti kako se i u srcu Bosne i Hercegovine u Travniku može napraviti itekako uspješan biznis.

Zahvaljujemo se INTERA Technology Parku i Vedranu Šimunoviću na pozivu za sudjelovanje i sa zadovoljstvom smo bili dio Connecto uspješne priče.

Sudjelovali smo na CONNECTO 2024 konferenciji u Mostaru Read More »

25 godina filmske čarolije

Ove jeseni, ili bolje rečeno ovog babljeg ljeta, po 25. put će se u kinu Borak u Širokom Brijegu zavrtjeti filmska čarolija. Od 8. do 12. listopada u ovom će se kinu, sagrađenom 1948. godine, održati 25. Mediteran Film Festival – jedan od najšarmantnijih filmskih događaja u ovom dijelu Europe, koji sljubljuje film, glazbu, književnost, turizam, enologiju i gastronomiju.

Te 2000. ekipa filmskih zaljubljenika iz ovog hercegovačkog grada odlučila je osnovati filmski festival. Bilo je to za Široki Brijeg nešto posve novo, no ne i bez smisla: kultura gledanja filmova ovdje je bila duža od 50 godina. Prvi prikazani film bio je „Zoja“ ruskog redatelja Leva Arnshtama iz 1944. godine, a najveću gledanost imao je film „Sjaj u travi“ u režiji Elia Kazana iz 1961. godine – film je vidjelo nekoliko tisuća Širokobriježana.

S druge strane, dok su se kina u Zagrebu, Sarajevu, Mostaru gasila, i na njihova mjesta došli multiplexi, kino Borak je 1999. godine obnovljeno. Tako da je osnivanje filmskog festivala u Širokom Brijegu već na startu imalo tradiciju i publiku.

No trebalo je poslati još neku poruku i imati cilj. A cilj je bio – utemeljiti kinematografiju u Hercegovini, razviti svijest o snazi filma, zainteresirati mlade da se bave sedmom umjetnošću. Ideja o utemeljenju i razvoju kinematografije razvijala se kroz tri područja: organizacijom festivala, proizvodnjom filmova i edukacijom.

Kad je u pitanje prvo područje, ono je dobilo lice kroz Mediteran Film Festival, danas svakako jedan od najrespektabilnijih festivala dokumentarnog filma na Mediteranu. Nametnuo se dobrom energijom, ljubaznošću, susretljivošću, visokom produkcijom, i mediteranskim štihom zbog kojega odskače od mora sličnih festivala.

Kroz 25 godina u Široki Brijeg su došli natjecatelji iz Izraela, Sirije, Libanona, Egipta, Alžira, Francuske, Grčke, Turske, Crne Gore, Španjolske, Italije, Slovenije… a s njima i ljubitelja filma i turisti iz gotovo svih zemalja svijeta.

U Široki Brijeg na festival je prije 15 godina stigla egipatska redateljica koja je kasnije vodila pobunu protiv Hosnija Mubaraka.

Na MFF-u je bila Palestinka koja se udala za Židova. Na MFF su mjesecima putovala braća iz Sirije koji su snimili sjajan film i odnijeli
nagradu.

Na MFF je jedne godine zalutala bogata ali konzervativna obitelj iz Kuvajta, koja je na kraju bila oduševljena festivalom i Hercegovinom.

Ovdje su bili filmski autori koji su mijenjali svoje zemlje, rušili loše zakone i potencirali dobre ideje.

U žirijima su bili svi važni redatelji iz Hrvatske, BiH i okolnih zemalja.

Na festivalu su svirali Goran Bare, TBF, Vlado Kreslin…

Kad je u pitanju proizvodnja filmova, Mediteran Film Festival se uključio u produkciju i koprodukciju filmova, te je zaslužan za desetke dokumentarnih filmova. Danas pomaže mladim ljudima da razvijaju svoje ideje, a pomaže im financijski i organizacijski u snimanu filmova.

Kad je, na koncu, u pitanju edukcija, Mediteran Film Festival je prije 12 godina pokrenuo snažnu međunarodnu filmsku školu MFF School koju je razvio u suradnji s Filmskim kampom za mlade „Outside The Lens“ iz San Diega (SAD). Školu je pohađalo stotine djevojaka i mladića iz BiH, SAD-a, Hrvatske, Slovenije, te stvorila jedan nevjerojatan most prijateljstva i umjetnosti među tim mladim ljudima.

Kao izravni efekt ovog 25-godišnjeg filmskog rada, prije nekoliko godina je na Akademiji likovnih umjetnosti u Širokom Brijegu pokrenut diplomski studij Video montaža i režija.

Mediteran Film Festival je svojom visokom produkcijom i organizacijom učinio film najživljom kulturom u Hercegovini.

MEDITERAN FILM FESTIVAL U ŠIROKOM BRIJEGU Read More »

Bili smo na svečanosti povodom otvorenja ureda kompanije Forvis Mazars u Sarajevu.

Svečanim prijemom u Gradskoj vijećnici, zvanično je obilježeno otvaranje ureda kompanije Forvis Mazars u Sarajevu, novog člana Hrvatskog poslovnog kluba u BiH. Ovom gala događaju je nazočio veliki broj gostiju iz poslovnog svijeta, kao i klijenata, suradnika, članova poslovnih udruženja i predstavnika važnih institucija. Njime je svečano obilježeno proširenje poslovanja unutar Adria regije, koja broji oko 300 uposlenika, čime je ova kompanija, nakon Hrvatske, Srbije i Slovenije, sada zvanično prisutna i na tržištu Bosne i Hercegovine.

Glavni prioritet u poslovanju ove mreže je dugoročan održivi razvoj i rast, te pozitivno iskustvo njihovih klijenata.

Upravo je razumijevanje tržišta na kojem posluju, te pružanje specifičnih usluga prilagođenih lokalnom tržištu i samom klijentu, okosnica na kojoj Forvis Mazars zasniva svoje globalno uspješno poslovanje.

Timu Forvis Mazars Sarajevo želimo puno uspjeha u radu i nadamo se uspješnoj suradnji, jer njihovo sudjelovanje kao člana u radu Hrvatskog poslovnog kluba zasigurno donosi veliku vrijednost.

Pročitaj više o Forvis Mazars 

Forvis Mazars svečanost otvaranja ureda u Sarajevu Read More »

Sinoć smo u Franck Experience Store Sarajevo organizirali naše tradicionalno druženje pred ljetnu stanku, pod nazivom ‘Summer Networking Night’ a ovaj put događaj je realiziran u suradnji s eCommerce asocijacijom. Više od 50 članova i poslovnih partnera okupilo se kako bi jačali veze, razmjenjivali iskustva i poticali suradnju poslovnog sektora.

Cilj okupljanja bio je omogućiti prisutnima da se povežu s kolegama i kolegicama, razmijene dragocjene savjete i pristupe, te stvore nove poslovne veze koje će pridonijeti daljnjoj ekspanziji i uspješnosti poslovne zajednice. Gosti su uživali u ugodnoj atmosferi, razmjeni ideja i korisnim razgovorima koji su doprinijeli širenju mreže kontakata i jačanju poslovnih odnosa.

Ono što je posebno u ovom formatu je da se ne fokusira na predavanja, diskusije ili izložbeni prostor s mnogo izlagača, već čisto na umrežavanje u ugodnoj atmosferi, gdje ljudi mogu razgovarati o različitim temama. Naravno, vođeni svojim poslovnim interesima, dijele izazove s kojima se suočavaju i koje nove kontakte traže.

Kristina Duno, generalni tajnik HPK-a u BiH, naglasila je značaj ovakvih okupljanja za ciljeve koje HPK ima: „Ova inicijativa savršeno se uklapa u našu misiju jačanja poslovne zajednice kroz umrežavanje i razmjenu znanja. Naš cilj je stvoriti okruženje u kojem naši članovi i partneri mogu slobodno dijeliti ideje i iskustva, što će direktno doprinijeti inovacijama i rastu u poslovnom sektoru. Vjerujemo da druženja poput ovog omogućavaju dublje povezivanje i efikasniju suradnju, što je ključ za dugoročni uspjeh.“

Prepoznajući potrebu za ovakvim događajima, predsjednik eCommerce asocijacije u BiH Orhan Gazibegović je izjavio: „Sve aktivnosti koje sprovodimo baziraju se na informacijama, iskustvima i potrebama naših članica i partnera. Jedna od stvari koju su većina predlagali je da se češće susrećemo u manje formalnom okruženju, jer svjedoče hiperprodukciji raznih konferencija, samita i formalnih okupljanja. Ovaj događaj nam je omogućio da se povežemo u opuštenijoj atmosferi, što je ključno za izgradnju jačih međusobnih veza i efikasniju suradnju.“

‘Summer Networking Night’ se održao uz podršku naših članova Ledo i Franck. Ove renomirane kompanije, poznate po svojoj dugogodišnjoj tradiciji i kvaliteti, pružile su ne samo logističku podršku, već su također obogatile večer svojim proizvodima, čime su dodatno unaprijedile iskustvo svih prisutnih. Događaj se pokazao kao uspješan korak u jačanju poslovne zajednice. Ovakve inicijative ne samo da obogaćuju profesionalne veze, već i potiču inovacije i suradnju unutar poslovnog sektora. S obzirom na pozitivan odziv i uspjeh ovog događaja, planiramo organizaciju sličnih okupljanja u budućnosti.

Više od 50 članova i poslovnih partnera na „Summer Networking Night“ događaju Read More »

Danas počinje UEFA Euro 2024. i hrvatski navijači se nestrpljivo pripremaju za prepoznatljivo navijanje za Vatrene u Njemačkoj, ali i diljem Hrvatske i BiH. 

UEFA Euro 2024 se održava od 14. lipnja do 14. srpnja, a utakmice UEFA Eura 2024. će se igrati u deset njemačkih gradova, od kojih svaki nudi jedinstven spoj povijesti, kulture i nogometnog žara. Uzbudljivo nogometno putovanje za hrvatsku reprezentaciju počinje u Berlinu, gdje će se Hrvatska suočiti sa Španjolskom na legendarnom Olympiastadionu. Odatle momčad putuje u Hamburg na utakmicu protiv Albanije, a nakon čega slijedi ključna utakmica protiv Italije u Leipzigu.

Obucite svoje crveno-bijele kockaste dresove, ludilo počinje!

Autor slike: Tom Dubravec Cropix

Raspored utakmica Hrvatske reprezentacije za grupnu fazu Eura:

Hrvatska – Španjolska
Datum: 15. lipnja 2024.
Vrijeme: 18:00

Hrvatska – Albanija
Datum: 19. lipnja 2024.
Vrijeme: 15:00

Hrvatska – Italija
Datum: 24. lipnja 2024.
Vrijeme: 21:00

 Jedna od zanimljivosti jest i činjenica da će se za vrijeme turnira svaki od stadiona na kojim će se igrati utakmice zvati drugačije nego što se inače zove. Prilagođena imena koriste se za održavanje neutralnog okruženja brendiranja tijekom Eura 2024. i izbjegavanja kršenja ugovora o komercijalnom sponzorstvu. Olympiastadion u Berlinu na kojem hrvatska reprezentacija igra prvu utakmicu ima kapacitet od 74.475 mjesta, Volksparkstadion u Hamburgu ima kapacitet od 57.000 mjesta a Red Bull Arena Leipzig 42.959. Zanimljivo je da će se na Olympiastadion u Berlinu na kojem hrvatska reprezentacija igra svoju prvu utakmicu igrati i finale UEFA Euro 2024. Zone za navijače: svaki grad domaćin imat će određene zone za navijače gdje se navijači mogu okupiti i gledati utakmice na velikim ekranima.

Gospodarski aspekti EURO 2024.

Njemački ugostitelji i hotelijeri očekuju rekordni posjet od oko 3 milijuna turista tijekom Europskog prvenstva u nogometu ali istodobno strahuju zbog pomanjkanja osoblja, javljaju njemački mediji. Unatoč problemima s osobljem, ugostitelji i hotelijeri očekuju pozitivnu bilancu predstojećeg EP-a u Njemačkoj i slične povoljne efekte kao i tijekom održavanja Svjetskog prvenstva 2006. godine u Njemačkoj.

UEFA će ostvariti povećanje prihoda od 25 % za Euro 2024. u usporedbi s prethodnim izdanjem a očekuje se da će doseći globalno gledateljstvo od preko 5 milijardi gledatelja, izjavio je UEFA-in direktor marketinga.

UEFA i njezina prodajna agencija CAA Eleven osigurale su pet nacionalnih sponzora turnira – Bitburger, Deutsche Bahn, Deutsche Telekom, Ergo i Wiesenhof. Kao i 13 globalnih partnera – Adidas, AliExpress, Alipay, Atos, Betano, Booking.com, BYD, Coca-Cola, Engelbert Strauss, Hisense, Lidl, Visit Qatar/Qatar Airways i Vivo.

Kineski brend potrošačke elektronike Hisense nedavno je proširio svoj ugovor s UEFA-om, u međuvremenu, nakon što je izabran da bude ekskluzivni službeni pružatelj zaslona video pomoćnog suca (VAR) za Euro 2024.

Ne očekuje se da će prvenstvo Euro 2024. doprinijeti zamahu rasta njemačkog gospodarstva, to pokazuje analiza Instituta za ekonomska istraživanja Halle, dok će pak njemački gradovi domaćini bilježiti rast potrošnje i prihoda za Euro 2024.

Jedino što nam sada preostaje jeste da narednih mjesec dana uživamo u nogometu i puno sreće želimo VATRENIM.

Željeli mi to priznati ili ne nogomet je ipak najvažnija sporedna stvar na svijetu Read More »

CONNECTO 2024 – Poziv za prijavu na konferenciju Read More »

Ugovor sa studentom može se zaključiti najviše dva puta u toku jedne kalendarske godine, na razdoblje koje može ukupno trajati najduže 180 dana

Objavljene dopune Zakona o radu FBiH: Ovo su uvjeti angažiranja studenata po ugovoru Read More »

Turistička zajednica Splitsko – dalmatinske županije (TZ SDŽ) u Sarajevu je predstavila Dalmatinsku marendu. Na posebnom događanju koje se održalo u Sky baru hotela Hills uzvanike su dočekale i pozdravile direktorica TZ SDŽ Ivana Vladović i Matea Dorčić, pročelnica Upravnog odjela za turizam, pomorstvo i promet Splitsko – dalmatinske županije. Sa velikim zadovoljstvom događaj je podržan od strane Veleposlanstva Republike Hrvatske u Sarajevu, Ureda Hrvatske gospodarske komore pri Veleposlanstvu (HGK) i Hrvatskog poslovnog kluba u BiH (HPK).

Autor: Damir Deljo

Autor: Damir Deljo

U sklopu ovog događanja, prisutni su imali priliku uživati u delicijama koje su pripremili i predstavili Željko Neven Bremec, chef i predsjednik ŠKMER-a (Udruga Šefovi kuhinja i mediteranskih i europskih regija), kuhar i vlasnik konobe „Basjo“ Ante Bajso, kuhar Tomo Čagalj, slastičar Marin Vučković, a cijeli gastronomski doživljaj su upotpunila sjajna vina vinarije Zlatan otok.

Autor: Damir Deljo

Mlade djevojke i momci iz Kulturnog-umjetničkog društva „Jedinstvo” iz Splita, u Hrvatskoj najtrofejnijeg folklornog ansambla su odjeveni u starogradske nošnje, izveli plesove i pjesme karakteristične za stari Split i Hvar. Inače, KUD Jedinstvo jedno je od najstarijih kulturno- umjetničkih društava u Hrvatskoj i ove godine obilježava 105 godina postojanja. 

Pored KUD-a Jedinstvo, atmosferu su upotpunili Katica Marinović i Vinko Didović na klavijaturama, zabavljajući prisutne poznatim divnim dalmatinskim pjesmama. 

Ovo je događanje, između ostaloga, predstavljalo priliku za daljnje povezivanje turističkih stručnjaka i potencijalnih suradnji s obzirom na značaj Bosne i Hercegovine kao emotivnog tržišta za Splitsko-dalmatinsku županiju, odnosno Hrvatsku te obratno. 

„Danas u srcu Sarajeva s radošću predstavljamo Dalmatinsku marendu, dragulj dalmatinskog nasljeđa kojeg s ponosom dijelimo s cijelim svijetom. Ovaj projekt nije samo o hrani; on je o pričama koje se prenose s koljena na koljeno, o mirisima koji nas vraćaju u djetinjstvo, o okusima koji bude sjećanja. Kroz Dalmatinsku marendu, ne samo da promoviramo naše lokalne proizvode i tradicionalne recepte, već slavimo našu kulturu, našu baštinu, našu ljubav prema životu. Naši gosti iz BiH među najvjernijim su našim posjetiteljima te nas stoga iznimno veseli što nas svake godine posjećuju u sve većem broju i to tijekom čitave godine. Taj rast odražava ne samo ljubav naših susjeda prema našoj regiji, već i uspješnu suradnju između naših destinacija te nas potiče da nastavimo razvijati nove inicijative i programe kako bismo osigurali nezaboravna iskustva za sve naše posjetitelje”, istaknula je direktorica Vladović.

Autor: Damir Deljo

Nikica Pažin, ministar savjetnik u uredu Hrvatske gospodarske komore pri Veleposlanstvu RH u Bosni i Hercegovini i predsjednik Hrvatskog poslovnog kluba u BiH izrazio je zadovoljstvo što se ovakva manifestacija održala u srcu Sarajeva. 
„Inače sam dijete mora iz Opatije, hotelijer, nekadašnji turistički djelatnik, i veseli me što se ovakva manifestacija održava u Sarajevu te mislim da bi ih trebalo biti i još više. Hrvatska i Bosna i Hercegovina su zemlje koje su tradicionalno okrenute jedna prema drugoj, a turizam je grana koja spaja ljude, nudi nešto lijepo, dobro, nešto novo za doživjeti, a Hrvatska uistinu nudi mnogo takvih mjesta. Dalmatinska hrana zajedno s gostoljubivošću daje poseban pečat toj regiji, a vrhunske dalmatinske delicije treba još više promovirati”, izjavio je Pažin.

Projekt Dalmatinska Marenda TZ SDŽ pokrenula je tijekom protekle godine s ciljem predstavljanja marende kao autentičnog dalmatinskog obroka i originalnog turističkog proizvoda, a što uključuje brendiranje objekata i proizvođača koji koriste domaće, autohtone proizvode i spravljaju ih na tradicionalan način. Nastavno na projekt, na području Splitsko- dalmatinske županije organiziraju se i održavaju besplatne edukacije gastro brendiranja i kulinarski master classovi.

Tijekom 2023. godine Hrvatsku je posjetilo oko 530.000 turista iz Bosne i Hercegovine koji su ostvarili 2,7 milijuna noćenja, od čega je gotovo polovica ostvarena na području Splitsko- dalmatinske županije (1,2 milijuna noćenja). Tržište BiH nalazi se na 6. mjestu po broju noćenja u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Riječ je o turistima koji posjećuju Hrvatsku tijekom cijele godine, odnosno tržištu koje je u razdobljima izvan ljetnih mjeseci redovito među prvih pet tržišta s kojih se ostvaruje najveći turistički promet. Istovremeno, s navedenog tržišta tijekom protekle godine ostvaren je i značajan rast u odnosu na 2022. godinu. Naime, na razini Hrvatske ostvaren je rast dolazaka od 15% i rast noćenja od 11% kada su u pitanju 
turisti iz BiH, dok je u Splitsko-dalmatinskoj županiji zabilježen rast od 17% u dolascima i 13% u noćenjima.

Marendi je prisustvovao i nj.e. Ivan Sabolić, veleposlanik Republike Hrvatske u BiH koji nije krio svoje oduševljenje: „Na završetku uspješne manifestacije “Marenda”, kako je nazvan ovaj gastro događaj, mogu konstatirati da je lako biti veleposlanik države koju nije potrebno dodatno predstavljati u Bosni i Hercegovini. Građanima BiH, Hrvatska i Srednja Dalmacija su već dobro poznate turističke destinacije, no nakon ovih prezentacija, pozivamo svakoga da otkrije i one skrivene kutke Dalmacije koje još nisu doživjeli. Organizatori su uložili značajan trud, prezentirajući na pravi način gostoprimstvo Srednje Dalmacije prema turistima iz BiH, ali i prema svim drugim krajevima Republike Hrvatske. I ja se pridružujem tom pozivu.“

Autor: Damir Deljo

Uz sjajno društvo, hranu i glazbu, svi prisutni su uspjeli osjetiti što to Dalmaciju čini posebnom i zašto je uvijek jedan od prvih izbora za odmor. Vedar, raspjevan, osunčan i dobrog apetita – duh Dalmacije nas je uspio zaraziti, čak i kada je on došao Sarajevu u posjetu. “Dalmatinska marenda” u Sarajevu kroz druženje, hranu i veselje donijela nam je osjećaj ljubavi i povezanosti, a naposljetku je ostavila dašak mediteranskog duha u Bosni i Hercegovini kao najtopliju moguću pozivnicu da im se gosti iz BiH opet pridruže na Jadranu.

Autor: Damir Deljo

Dalmatinska marenda u Sarajevu Read More »

U Sarajevu je održan već sada tradicionalni networking event predstavništava stranih komora u BiH pod nazivom Social Mixer 2024.

Događaj je ove godine organiziran u suradnji Hrvatske gospodarske komore (HGK), Predstavništva njemačke privrede u BiH (AHK), Američke trgovačke komore u BiH (AmCham BiH), Udruženja italijanskih privrednika u BiH (AIIBIH) i Advantage Austria Sarajevo.

Cilj ovog događaja jeste umrežavanje predstavnika kompanija sa područja Bosne i Hercegovine i omogućuju nam da se povežemo, stvaramo nove prilike i razmijenimo vrijedna iskustva.

Hvala svim članovima Hrvatske gospodarske komore i Hrvatskog poslovnog kluba koji su se odazvali pozivu i podržali ovaj događaj te se radujemo budućim prilikama za susret.

Social Mixer 2024. Read More »

Zaista smo puni dojmova i pozitivnih iskustava koje sumiramo sa 25. Međunarodnog sajma Mostar 2024. Mostarski sajam, po broju izlagača i posjetitelja, najveći je sajam koji se održava u Bosni i Hercegovini. Ove godine na površini većoj od 30.000 m2 predstavlja se oko 800 izlagača iz 30-tak zemalja, a očekuje se oko 50.000 posjetitelja.

Priliku za predstavljanje na sajmu su imale 42 tvrtke iz Republike Hrvatske, a 16 tvrtki i institucija izlagale su na zajedničkom štandu u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK). Hrvatski izlagači predstavljaju široku ponudu prehrambenih i poljoprivrednih proizvoda, drvne i tekstilne industrije, ICT sektora i drugih djelatnosti, uz predstavljanje Hrvatske turističke zajednice (HTZ).

Hrvatska je jedan od glavnih trgovinskih partnera BiH koja se, jednako tako, redovito uvrštava među najvažnije trgovinske partnere Republike Hrvatske. Dodatni zamah razvitku gospodarske suradnje dviju država, biti će pristupanje BiH Europskoj uniji a nedavna odluka o otvaranju pristupnih pregovora je korak prema ispunjenju tog zajedničkog cilja. “Pred BiH je izazovan put, ali u tome neće ostati usamljena. Možete računati na podršku Republike Hrvatske i Hrvatske gospodarske komore kao partnera u prilagodbi poslovanja na zahtjevnom, ali perspektivnom EU tržištu”, istaknuo je Luka Burilović, predsjednik HGK.

Na Sajmu su se veoma uspješno predstavili i članovi Hrvatskog poslovnog kluba u BiH: Podravka, Franck, Ericsson Nikola Tesla, HT Eronet, Školska naklada, Ledo, Ovnak, Meggle, Mepas, Auto flota. Posjetili smo sve njihove štandove i uvjerili se u iznimnu kvalitetu proizvoda i usluga, te i imali prigodu razgovarati o novostima i svim poslovnim izazovima. „Hrvatski poslovni klub (HPK) je iznimno ponosan na sve naše članove i veseli nas vidjeti sinergijske učinke koje smo postigli povezivanjem i suradnjom, što nam daje dodatni poticaj da nastavimo i dalje vrijedno raditi na povezivanju oko zajedničkih interesa za unaprjeđenje poslovanja članica“, izjavio je Nikica Pažin, predsjednik HPK.

Održana su i dva veoma kvalitetna i sadržajna poslovna foruma na kojima je Hrvatska gospodarska komora bila suorganizator.

Direktorica Sektora za industriju i održivi razvoj u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) Marija Šćulac govorila je o održivosti, održivom poslovanju, o poslovanju koje nije izazov i nije teret nego prilika za gospodarski rast i razvoj. Navela je tako ESG model izvještavanja o okolišnim, društvenim i upravljačkim čimbenicima, koje tvrtke ugrađuju u svoje poslovanje da bi bile kvalitetnije i konkurentnije, da bi manje onečišćivale okoliš i da bi bile puno bolje prema svojim zaposlenicima, ali i lokalnoj zajednici u kojoj posluju. Šćulac je kazala kako s tvrtkama iz BiH jako dobro surađuju te da imaju jako dobrih primjera gdje tvrtke iz BiH izrađuju ESG izvješća, iako još nemaju zvaničnu obvezu usklađivanja poslovanja s održivim poslovanjem.

Direktorica Sektora za industriju i održivi razvoj HGK Marija Šćulac, je govorila i o iskustvima Republike Hrvatske u procesu prilagođavanja gospodarstva europskim direktivama povezanim s mehanizmom prekograničnog oporezivanja ugljika (CBAM).

Održani  su  i tradicionalni internacionalni B2B susreti na kojima su gospodarstvenici imali odličnu priliku da se povežu s partnerima iz različitih sektora iz Srbije, Hrvatske, Mađarske, Crne Gore, Italije i Grčke. Preko B2MATCH platforme prijavilo se više od 100 predstavnika kompanija iz metalske, građevinske, automobilske, agro, prehrambene, drvne i IT industrije. Održano je više od 50 poslovnih sastanaka na kojima se govorilo o konkretnim mogućnostima suradnje.

Održan je i niz sastanaka i druženja članova na susretima od kojih izdvajamo tradicionalnu večeru u organizaciji HGK i Podravke, kao i druženja u organizaciji tvrtki članica HPK koje su se potrudile boravak u Mostaru svima učiniti što ugodnijim i korisnijim.

Za kraj možemo samo poželjeti da se i sljedeće godine vidimo na Međunarodnom sajmu gospodarstva u Mostaru.

Izvor HGK, Autor Marin Margeta

Nastup na 25. Međunarodnom sajmu gospodarstva u Mostaru Read More »