U organizaciji Veleposlanstva Republike Hrvatske u BiH, Ureda Hrvatske gospodarske komore pri Veleposlanstvu i Hrvatskog poslovnog kluba u BiH, u Sarajevu je 7. prosinca 2022. godine održan blagdanski susret sa gospodarstvenicima i predstavnicima institucija BiH, kojem je nazočilo izaslanstvo Republike Hrvatske predvođeno gospođom Andrejom Metelko Zgombić, državnom tajnicom u Ministarstvu vanjskih i europskih poslova RH.
U prigodnom obraćanju, veleposlanik Sabolić je izrazio zadovoljstvo prisutnošću velikog broja gospodarstvenika te im čestitao uspješan završetak nadasve zahtjevne post pandemijske godine i zaželio uspjeh u novim projektima. Zahvalio se na potpori koju tijekom cijele godine pružaju Veleposlanstvu, istaknuvši značaj Hrvatskog poslovnog kluba u BiH koji je osnovan tijekom 2022. godine, a koji za cilj ima unaprijediti i podržati interese svojih članova kroz stvaranje sinergije među članicama, doprinijeti jačanju slobodne i konkurentne trgovine, pozitivne poslovne prakse, te sudjelovati u dijeljenju dobrih iskustava i pružanju mogućnost za povezivanje.
Skupu se obratila i državna tajnica A. Metelko Zgombić koja je istaknula prijateljske odnose dviju susjednih država i potporu koju RH pruža BiH na političkom i gospodarskom planu.
Pozdravljajući prisutne, Branimir Barišić, predsjednik Hrvatskog poslovnog kluba, istaknuo je važnost njegovog osnutka za gospodarsku zajednicu.
Najveći dobrotvorni događaj u Bosni i Hercegovini – “Diplomatski zimski bazar”, čija je misija prikupljanje sredstava u humanitarne svrhe, odnosno za pomoć djeci i mladima u BiH, održan je 03.12.2022. godine u KSC “Skenderija”.
Raduje nas da je ovaj događaj pobudio veliki interes, a o tome svjedoči iznimno veliki broj posjetitelja, ali i izlagača, koji su na brojnim štandovima ponudili veliki izbor egzotičnih jela i pića, te unikatnih rukotvorina, suvenira i različitih artikala iz cijelog svijeta.
Na Diplomatskom zimskom bazaru je bilo prisutno više od 40 ambasada i međunarodnih organizacija, te određen broj vladinih i nevladinih organizacija, kao i škola iz BiH. Hrvatski poslovni klub je sa zadovoljstvom uz potporu naših članova, koji su za ovu prigodu donirali svoje proizvode, sudjelovao u uređenju štanda Republike Hrvatske na Bazaru. Hvala lijepa svima koji su pomogli da zaista uspješno ostvarimo cilj prikupljanja sredstava za potrebite u ime cijelog tima koji je uključen u ovaj nadasve vrijedan humanitarni projekt.
Hrvatski poslovni klub u BiH je sa velikim zadovoljstvom sudjelovao u organizaciji i proslavi 20 godina poslovanja našeg člana tvrtke 2B d.o.o. Velika Kladuša. Značajan broj predstavnika tvrtki članica Hrvatskog poslovnog kluba je svojom nazočnošću uveličao ovu značajnu obljetnicu za 2B d.o.o.
2B d.o.o. je obiteljska tvrtka osnovana 2002. godine u bosanskohercegovačkom gradu Velika Kladuša, sada već sa dugogodišnjim iskustvom i dobrim specijalistima u pakiranju te uz dobar odabir isključivo europskih sirovina uspješno mogu odgovoriti svim tehničkim zahtjevima kupaca koji traže proizvod po mjeri. Početak poslovanja se veže uz suradnjiu sa nizozemskom kompanijom „Van de Borne“.
U početku je tvrtka bila štamparija selotejpa, a 2005. godine pokreću proizvodnju selotejp traka i ulažu 4.000.000 KM u proizvodnju. 2B d.o.o.trenutno bilježi sljedeće tržišne udjele u Bosni i Hercegovini :
u selotejp trakama 25%
u streč folijama i drugim trgovačkim robama za pakiranje 11%.
Pored izvoza u EU od ove godine tvrtka je pokrenula i izvoz prema istoku te izvoze čak određene proizvode i u Saudijsku Arabiju.
Danas se tvrtka 2B d.o.o. bavi proizvodnjom selotejp traka i etiketa u BiH te distribucijom proizvoda iz naše grupacije kao što su streč folija, materijala za pakiranje te automatizacijom pakiranja, tako da je trenutni slogan koji tvrtka slijedi „Stabilizacija palete“.
2B d.o.o. pored sjedišta i proizvodnje u Velikoj Kladuši, ima poslovnicu u Sarajevu, u Banja Luci, te u Zagrebu vlastitu firmu 2B Solvent d.o.o. koja ditribuira proizvode na
tržištu EU isključivo krajnjim potrošačima.
Izvoz prema EU je u 2021. godini iznosio 62%. U tekućoj 2022. godini se očekuje rast izvoznog udjela prema EU između 65 i 67%. Konceptom novog poslovnog modela i novim ljudskim potencijalom tvrtka 2B d.o.o. postaje bitan segment tržišta BiH.
U Neumu je završena deseta NetWork konferencija, najveća poslovno-tehnološka konferencija u Bosni i Hercegovini, koja je okupila sve najbolje u IT industriji u BiH, ali i eminentne predavače iz cijele regije. HT ERONET i ove je godine bio telekomunikacijski sponzor.
Hrvatski poslovni klub je na poziv HT ERONET-a ponosno sudjelovao na NetWork konferenciji, sa koje smo se vratili veoma pozitivnog dojma te s puno novih poznanstava koja su nam izuzetno dragocjena.
”ICT industrija predstavlja područje najvećega razvoja novih tehnologija, pa su ovakvi susreti, poput NetWork konferencije u Neumu, jako važni i korisni. To je uvijek odlično mjesto susreta, razmjene znanja i iskustava, stoga se vrlo rado odazivamo i sudjelujemo iz godine u godinu”, kazao je član Uprave HT ERONETa i izvršni direktor za nepokretnu mrežu Tomislav Ruk naglasivši kako je jedan od prioriteta ove kompanije pozicionirati se kao predvodnik digitalizacije društva u BiH, te kao takva pružiti prava rješenja za korisnike i osluškivati stalno njihove potrebe, osigurati kvalitetnu infrastrukturu, kao i kontinuirano pratiti trendove.
”Period Covid pandemije je za čitav telekom sektor bio novi izazov u kojem je HT ERONET odigrao ključnu ulogu u povezivanju i držanju komunikacije živom i otvorenom te je svojim privatnim i poslovnim korisnicima omogućio normalno korištenje usluga i poslovanje. Sada kada je taj period iza nas, novi zadatak pred nama je omogućiti što sigurniju online komunikaciju i poslovanje. Moramo biti spremni brzo reagirati na dinamične promjene u tehnologiji i na tržištu, i biti dodatna pokretačka snaga našim korisnicima, kako bi oni brzo i bez velikih ulaganja mogli pokrenuti vlastiti business ili razviti postojeći. Spomenuo bi samo neka od naših uspješno implementiranih rješenja poput Firewall zaštite, Fleet managementa, korištenja Microsoft 365, cloud usluga, najma IT opreme…”, dodao je Ruk.
Na izložbenom prostoru HT ERONET posjetitelji su se mogli upoznati s poslovnim rješenjima u segmentu ICT usluga.
U okviru konferencije održano je i predavanje na kojemu je HT ERONET prezentirao uspješnu implementaciju usluge Firewall Premium, o čemu su govorili Pero Vučić i Josip Teklić. Usluge sigurnosti HT ERONET pojašnjava Denis Zubac, direktor Sektora za marketing i veleprodaju:
”Glavni medij za razvoj digitalnog poslovanja je internet i upravo najveći broj sigurnosnih prijetnji dolazi putem pristupa Internetu. HT ERONET je, kroz ponudu unutar ICT segmenta, omogućio više usluga zaštite svjetski priznatih vendora u području internetske sigurnosti, a sve ovisno o potrebama korisnika. Usluge Firewall Premium i Firewall Business osiguravaju zaštitu korisničke komunikacije putem interneta, a time i zaštitu mrežnih i računalnih resursa korisnika stalnog pristupa internetu. Firewall Premium omogućava centralizirani pristup internetu za dvije ili više korisničkih lokacija, kao i međusobnu komunikaciju između lokacija. To može biti njihovo povezivanje u podatkovnu privatnu mrežu (VPN) ili pristup internetu putem usluga Custom Cloud Server, kolokacija poslužitelja i kolokacija poslužitelja plus. Firewall Business je pak dodatna usluga za korisnike kojima je potrebna predefinirana usluga zaštite stalnog pristupa internetu uz usluge Veliki korisnik i Privatna mreža, a uključuje URL filtriranje, kontrolu aplikacija, antivirusnu zaštitu, anti-bot zaštitu, inspekciju SSL prometa”.
Inače, zadnjega dana konferencije HT ERONET je najsretnijeg posjetitelja njihovog predavanja nagradio prigodnim darom koji je uručio direktor Sektora za prodaju Robert Crnjac.
Sudionici desete NetWork konferencije u tri su dana slušali predavanja u nekoliko tematskih cjelina: digitalna transformacija, razvoj aplikacijskih rješenja, infrastruktura i sigurnost, poslovna uporaba tehnoloških rješenja, edukacijska rješenja i studije slučaja.
Zahvaljujemo se HT ERONET-u na pozivu i radujemo se novim susretima i nastavku suradnje.
Gala Home iz Mostara, članica Hrvatskog poslovnog kluba u BiH, otvorila je novi izložbeni salon na lokaciji Ortiješ u Mostaru. Temeljna vrijednost Gala Grupe je obiteljska vrijednost, te već bilježi dvogeneracijski održivi razvoj, što su obilježili novom stepenicom razvoja izgradnjom i otvaranjem novog izložbenog salona Gala Home!
Novi izložbeni salon zamišljen je i kreiran kao jedan od vodećih salona u regiji. Razlog tomu je skup ponude vodećih brandova uključujući pločaste materijale Egger, Fundermax, parkete Parky, okove, bijelu tehniku Elica, Amica, sudopere i slavine Elleci, namještaj, uređaje i dodatke Artisan, Bang&Olufsen, Loewe.
Salon pruža prezentaciju noviteta u svijetu uređenja interijera i eksterijera, odabir raznovrsnih i kvalitetnih pločastih materijala, inovacije i široku ponudu bijele tehnike, sudopera i slavina, kao i odabir okova, dodatnih uređaja i namještaja.
Svečanom otvorenju salona prisustvovali su vlasnici i zaposlenici Gala Grupe, dobavljači, partneri i poslovni suradnici, kao i mnogobrojni mediji, influenceri i poznata lica.
Firma Gala Home je od početnog djelovanja prodaje pločastih materijala i uskog skupa brandova, izgradila grupaciju svjetskih brandova u branši opremanja interijera i eksterijera po mjeri u oblastima pločastih materijala, bijele tehnike, okova, sudopera i slavina te pružanja cjelokupne ponude usluga za izradu po mjeri, razvijen strojni park, CNC rezanje, pravolinijsko i krivolinijsko kantiranje, te Corpus Software i usluge izrade ponuda uređenja interijera i eksterijera po mjeri.
Profesionalno, stručno i ljubazno osoblje raspolaže potrebnim informacijama i stoji na raspolaganju pri obilasku salona, te savjetovanja pri odabiru pločastih materijala, bijele tehnike i cjelokupnog uređenja interijera i eksterijera.
Posjetite njihov novi izložbeni salon na lokaciji Ortiješ, Mostar, te razgledajte izložbene kuhinje, spavaće sobe i interijer po mjeri, kao i široku ponudu pločastih materijala, bijele tehnike, okova, sudopera i slavina.
Fotografije otvorenja novog izložbenog salona možete pogledati u galeriji, a više fotografija i videozapisa možete pogledati na Gala Home društvenih mrežama Facebook i Instagram te njihovu ponudu na Gala Home web stranici i WEB Shop-u.
Na inicijativu Hrvatske gospodarske komore te uz podršku Veleposlanstva Republike Hrvatske u Bosni i Hercegovini 17.05.2022. osnovan je Hrvatski poslovni klub kao dobrovoljna, nestranačka i neprofitna organizacija.
Primarni cilj poslovnog kluba je unapređenje gospodarskih odnosa i suradnje između kompanija iz Republike Hrvatske koje posluju na prostoru BiH, podrška tvrtkama koje imaju interes za pokretanjem poslovanja na području BiH, kao i potpora svim domaćim bosanskohercegovačkim tvrtkama koje bi htjele svoje poslovanje proširiti na teritoriju Republike Hrvatske.
Na inicijativu Hrvatske gospodarske komore te uz podršku Veleposlanstva Republike Hrvatske u Bosni i Hercegovini 17.05.2022. osnovan je Hrvatski poslovni klub kao dobrovoljna, nestranačka i neprofitna organizacija. Poslovni klub je sustavna podrška za razmjenu znanja i iskustava između predstavnika hrvatskih i bosanskohercegovačkih kompanija zainteresiranih za poslovanje na oba tržišta.
Osnivači Hrvatskog poslovnog kluba u Bosni i Hercegovini su: Hrvatska gospodarska komora, Podravka d.o.o., Croatia osiguranje d.d., Auto flota d.o.o. i Školska naklada d.o.o.
Predsjednik Hrvatskog poslovnog kluba, Branimir Barišić naglašava da s ostvarenim obimom trgovinske razmjene u 2021. godini od 5,4 milijarde KM Republika Hrvatska je najznačajniji vanjskotrgovinski partner Bosni i Hercegovini, te će i Hrvatski poslovni klub nastojati dati svoj doprinos daljnjem jačanju sveukupnih gospodarskih i poslovnih odnosa Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine.
Uloga Hrvatskog poslovnog kluba u BiH je unaprijediti i podržati interese svojih članova kroz stvaranje sinergije među članicama, doprinijeti jačanju slobodne i konkurentne trgovine i poštene poslovne prakse.
“Svoje djelovanje želimo graditi na kvalitetnoj komunikaciji, razmjeni iskustava, uzajamnosti i partnerstvu. U pristupu radu želimo pokazati da smo stručni, kompetentni i profesionalni te nas raduje da je već značajan broj tvrtki prepoznao vrijednost koju Klub donosi poslovnom okruženju u Bosni i Hercegovini“, kazao je Nikica Pažin voditelj Ureda Hrvatske gospodarske komore pri Veleposlanstvu Republike Hrvatske u BiH i potpredsjednik Hrvatskog poslovnog kluba.
Jedna od ključnih prednosti članstva u Hrvatskom poslovnom klubu je mogućnost međusobnog upoznavanja tvrtki istih djelatnosti s obje strane granice, kao i unutar Bosne i Hercegovine, što otvara mogućnost daljnje suradnje i razmjene iskustava vezanih za plasiranje roba i usluga na tržištu EU, zatim dijeljenje stručnih znanja i iskustava o regionalnom poslovnom ponašanju kao i dijeljenje stručnog znanja o poslovnim trendovima te o novim izazovima, novim poslovnim modelima i paradigmama.
Članovi udruženja mogu postati pravne osobe, njihovi predstavnici u Bosni i Hercegovini i Republici Hrvatskoj, te fizičke osobe koje prihvaćaju program i ciljeve kluba te dalje rade podršku istom. Svi koji žele biti dio kluba prijavnicu za članstvo mogu napraviti popunjavanjem pristupnice na službenoj web stranici.
Planirane su aktivnosti na cijelom području Bosne i Hercegovine sa ciljem promocije misije i vizije kluba te podrške našim članovima, a sve novosti i aktivnosti kluba možete pratiti na službenoj stranici i društvenim mrežama Linkedin, facebook i instagram.
Posjetili smo novo hit mjesto s vrhunskom kavom u centru Sarajeva, pogledajte što nas je oduševilo
Svojom bogatom ponudom novootvoreni Franck Experience Store posjetiteljima pruža jedinstven doživljaj kave, čaja i drugih toplih i hladnih napitaka, zbog čega bi ova lokacija u centru grada mogla postati omiljena svima koji vole novitete i prate najnovije trendove iz bogatog svijeta kave i čaja. Posjetitelje očekuje personalizirani pristup, ali i program koji će uključivati organizirane degustacije, radionice pripreme napitaka s ciljem daljnje promocije kulture kave i čaja te edukacije profesionalnih barista u Bosni i Hercegovini.
Ljubitelji vrhunske kave i čaja dobili su svoje posebno mjesto u samom centru Sarajeva. U povodu 130 godina poslovanja, u središtu Sarajeva, u Strossmayerovoj ulici 1, otvoren je ekskluzivni Franck Experience Store koji pruža personalizirani pristup uz jedinstven doživljaj premium kave, čaja i kavovina. Ponuda seže od single-origin i cijenjenih specialty kava koje se prže i melju po narudžbi, velikog izbora finih čajeva pa sve do tople čokolade, jedinstvenih aroma kave pripremljenih na različite načine, kao i osvježavajućih bezalkoholnih koktela s finim čajem ili kavom.
Sarajevska Strossmayerova ulica tako je bogatija za novo in mjesto u kojem svaki ljubitelj provjerene kvalitete kave, čajeva i kavovina može pronaći nešto za sebe. Sam interijer Franck Experience Storea osmišljen je da funkcionalno i simbolički prenosi priču o visokom standardu kvalitete proizvoda koju potrošači generacijama poistovjećuju s Franckom već punih 130 godina.
Veliki naglasak stavljen je na stvaranje jedinstvenog potrošačkog iskustva i doživljaja samog brenda Franck uz inovativne tržišne trendove, što se očituje i u korištenju kvalitetne tehnologije za prženje, čuvanje i pripremu kave. Prostor objedinjuje cafe, trgovinu i Barističku akademiju, a ponuda je dostupna i na novom webshopu shop.franck.ba.
Bogati svijet kave Kava je jedan od omiljenih napitaka na planeti, a za potpuno uživanje u dnevnoj šalici kave, bitno je poznavati dvije vrste kave, arabicu i robustu. Obje vrste ili njihovu kombinaciju ste vjerojatno već konzumirali, a vrhunske kombinacije ekskluzivnih premium kava od sada su dostupne svima u samom centru Sarajeva, na adresi Strossmayerova br. 1.
Arabica ima blažu, aromatičniju i slađu aromu te predstavlja oko 70 posto svjetske proizvodnje kave, uglavnom u zemljama Afrike i Južne Amerike, dok je Brazil najveći svjetski proizvođač ove kave. Za razliku od robuste, ima manji postotak kofeina, ali isto tako je i zahtjevnija za uzgoj te joj je tržišna cijena veća. S druge strane, robusta, kako joj samo ime kaže robusnija je i izdržljivija nego arabica. Uspijeva na niskim nadmorskim visinama do 700 metara, može izdržati više sunca i veće temperature. Ovaj tip kave uzgaja se u zemljama Azije i Afrike, a Vijetnam je proizvede najviše na svijetu.
Pored vrhunske kave, Franck Experience Store posjeduje i jedan novitet koji ga čini jedinstvenim u Bosni i Hercegovini. Naime, četiri Azomico silosa poseban su dodatak Franckovom prostoru u Strossmayerovoj 1, a osiguravaju da kava u zrnu ostane svježa te se melje na licu mjesta ovisno o preferiranom načinu pripreme. Sami silosi punjeni su dušikom koji sprječava proces kvarenja i čuva bogate okuse zrna kave. Tu je i pržionik manjeg volumena Pentroncini Briciola u kojem se kava prži na licu mjesta tako da prostor odiše finim mirisom svježe pržene kave.
Pripremaju se radionice i edukacije
Osim ugostiteljskog dijela gdje možete uživati u različitim napitcima, kao i dijelu trgovine gdje je cijela ponuda dostupna za kupovinu, poseban dio prostora u Strossmayerovoj namijenjen je potrebama edukacije mladih barista i ugostiteljskog osoblja iz cijele BiH.
Riječ je o Franck barističkoj akademiji za edukaciju i usavršavanje barističkih vještina i znanja čime se dodatno jača i obogaćuje baristička scena u BiH. Osim toga, Franck Experience Store planira organizirati i edukativne radionice pripreme napitaka kako bi dalje promovirali kulturu kave, ali i čaja. Iako je velik fokus na kavi, u ponudi trgovine je i širok asortiman raznovrsnih čajeva.
Standardi kave, njezinog poznavanja i degustacije su svakako porasli pa tako i očekivanja potrošača, a sarajevska Strossmayerova ulica s Franck Experience Store-om postala je nezaobilazna lokacija za sve istinske ljubitelje kave.
Ove informacije, kao i ostale zanimljive detalje saznali smo u razgovoru sa direktorom Franck-a, Edinom Škaljićem.
Tvrtka Sarajevski kiseljak je prošle godine navršila 130 godina postojanja, te je tada zbog epidemioloških mjera koje su bile na snazi rođendan obilježila sukladno mogućnostima, organiziranjem izložbe u Zemaljskom muzeju u Sarajevu pod nazivom „130 godina u kapi vode“. Kako je 130 obljetnica veoma značajna slavlje su nastavili i u ovoj godini i to organiziranjem dva koncerta za svoje kupce. Koncert Vanne u Kiseljaku i veliki koncert Petra Graše u Sarajevu. Sa zadovoljstvom smo bili dionici slavlja tvrtke Sarajevski kiseljak i želimo im još puno godina uspješnog poslovanja.
Početak organiziranog punjenja Sarajevskog kiseljaka u boce veže se za 1891. godinu. Prirodna mineralna voda Sarajevski kiseljak izvire iz dubine od 150 do 300 metara, obogaćujući se mineralima u svom prirodnom protjecanju kroz staro eruptivno stijenje. Tako prirodna i kristalno čista, s prirodno izbalansiranim odnosom minerala, puni se najsuvremenijim tehnologijama bez vanjskih utjecaja. Po svom sastavu, Sarajevski kiseljak, je natrij-kalcij-magnezij-hidrogenkarbonatna–sulfatna mineralna voda, te kao takva spada u najbolje prirodne mineralne vode u svijetu. Prvi sačuvani podaci o Kiseljaku potječu iz XVI stoljeća, točnije iz 1530. godine kada Kiseljak „Sauer Brunnen“ spominje Slovenac Benedikt Kuripešić u svom opisu putovanja carskog poslanstva u Carigrad napisanom na njemačkom jeziku. Prvu stručnu analizu mineralne vode u Kiseljaku izvršio je 1886. godine prof. E.Ludwig, dvorski savjetnik iz Beča, koji je pozvan od strane bosanske vlade kako bi proučio mineralne vode u Bosni. Po njegovoj analizi „ova voda spada u one kiseljake koji u sebi imaju najviše CO2, Glauberove soli i znatne množine željeza; s obzirom na sastav ovo je specijalitet među europskim mineralnim vodama.
U organizaciji Hrvatske agencije za poljoprivredu i hranu, Turističke zajednice Osiječko-baranjske županije i Graševine Croatice jučer je u Sarajevu održano promenadno kušanje vina i susret sa vinarima Slavonije i hrvatskog Podunavlja.
Organizacijaku podršku ovom susretu pružio je i Ured HGK pri Veleposlanstvu RH u BiH zajedno sa Hrvatskim poslovnim klubom u BiH.
Svoja vrhunska vina promovirale su vinarije Antunović, Buhač, Erdutski vinogradi, Galić, Enosophia, Iločki podrumi, Krauthaker, Kutjevo d.d., Perak, Siber i Škoro.
Graševina je najvažnija hrvatska sorta vina i čini 40% ukupne proizvodnje vina u Hrvatskoj.
Sjajan događaj u predivnom ambijentu Golf kluba Sarajevo je izazvao pozitivne reakcije i veselimo se da smo bili dio ove lijepe priče.
Republika Hrvatska najznačajniji je pojedinačni vanjskotrgovinski partner iz Europske unije po obujmu razmjene, država s kojom BiH ostvaruje najproduktivnije gospodarske veze.
27.06.2022. 08:05 / Izvor: Večernji List
Republika Hrvatska najznačajniji je pojedinačni vanjskotrgovinski partner iz Europske unije po obujmu razmjene, država s kojom BiH ostvaruje najproduktivnije gospodarske veze, a dokaz je podatak kako je obujam u prošloj godini iznosio 5,4 milijarde KM, piše Večernji list BiH. Pritom je izvoz u Republiku Hrvatsku iznosio 1,9 mlrd. KM, a što je okvirno oko 5% ukupnog BDP-a BiH, dok je uvoz dostigao brojku od 3,5 milijardi maraka.
Ovo su samo neki od podataka koji su se mogli nedavno čuti na znanstveno-stručnoj konferenciji “Utjecaj proteklih i trenutačnih globalnih kriza na gospodarska zbivanja u Bosni i Hercegovini” koju je organizirala Udruga bosanskohercegovačkih Hrvata “Prsten”. Tom prilikom prezentaciju je održao i dopredsjednik Vanjskotrgovinske komore BiH dr. sc. Vjekoslav Vuković, i to na temu “Položaj hrvatskih kompanija na tržištu BiH po export import parametrima”.
Po sektorima, vrijednosno najveći rast ostvaren je u sektoru izvoza metalnog sektora, kao i uvoza mineralnih goriva, pri čemu treba imati na umu da su cijene nafte i naftnih prerađevina tijekom 2021. godine ostvarile rast u odnosu na prethodnu godinu.
Gledajući izvozne tarife koje ostvaruju najveći iznos izvoza u Republiku Hrvatsku vidljivo je kako se na popisu nalaze neke od grana koje inače ostvaruju najznačajniji izvoz, a na prvom se mjestu nalazi električna energija, pri čemu je izvoz u RH dostigao brojku od 305 milijuna maraka. Slijede tkanine s brojkom od 117 milijuna maraka. Najviše pak iz Hrvatske uvozimo naftna i mineralna ulja (iznos od 999 milijuna maraka), kao i čokoladu i proizvode od čokolade (99 milijuna maraka).
Prilično su zanimljivi i podaci o strukturi izvoza i uvoza gledajući pojedine županije, odnosno općine. Tako je Republika Hrvatska najviše izvezla u Kanton Sarajevo (iznos od milijardu i 280 milijuna maraka roba), a slijedi Republika Srpska u koju je izvezla 704.452.740 maraka.
Kada je riječ o mješovitim, odnosno županijama s hrvatskom većinom u Federaciji Bosne i Hercegovine, Hrvatska je najviše izvezla u Hercegovačko-neretvansku (691,550.739 KM), kao i Zapadno-hercegovačku (336,422.014 KM), a slijede Srednjobosanska županija (220,074.995 KM), kao i Posavska županija (126,954.846 KM).
Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje iskustvo na našoj web stranici. Kako bismo osigurali funkcionalnost naše web stranice, prihvatite kolačiće. Ako odbijete, bit će spremljeni samo neophodni kolačići.PrihvatiOdbijiKolačići