Aktivnosti

U prelijepom ambijentu Franck Expirience Store-a u Sarajevu održano je druženje članova i partnera Hrvatskog polovnog kluba, te predstavnika Veleposlanstva Republike Hrvatske u Sarajevu.

Prije ljetne stanke iskoristili smo prigodu za susret, razgovor i širenje novih vrijednih poznanstava.

Ujedno je ovo bila sjajna mogućnost da svi posjetimo ekskluzivni Franck Experience Store u centru Sarajeva, u Strossmayerovoj ulici br. 1 i uživamo u opuštenoj atmosferi i prekrasno uređenom prostoru i terasi uz kavu i koktele. Za sve prisutne koktele alkoholne, bezalkoholne i koktele na bazi espressa pripremali su Franckovi baristi.

Franck Experience Store karakterizira jedinstven koncept koji u jednom objektu objedinjuje prekrasno uređeni ambijent u kojem se nalazi kafeterija, trgovina u kojoj se mogu kupiti raznovrsni Franckovi proizvodi, a prostor obuhvaća i Barista akademiju.

Frank Experience Store posjeduje i jedan novitet koji ga čini jedinstvenim u Bosni i Hercegovini. Naime, četiri Azomico silosa poseban su dodatak Franckovom prostoru, a osiguravaju da kava u zrnu ostane svježa te se melje na licu mjesta ovisno o preferiranom načinu pripreme. Sami silosi punjeni su dušikom koji sprječava proces kvarenja i čuva bogate okuse zrna kave. Tu je i pržionik manjeg volumena Pentroncini Briciola u kojem se kava prži na licu mjesta tako da prostor odiše finim mirisom svježe pržene kave.

Sarajevska Strossmayerova ulica s Franck Experience Store-om postala je nezaobilazna lokacija za sve istinske ljubitelje i poznavatelje kave, u što su se uvjerili i svi sudionici Afterwork druženja u organizaciji Hrvatskog poslovnog kluba.

Event je organizirao Hrvatski poslovni klub u BiH uz potporu našeg člana Franck d.o.o. Sarajevo, kojima se od srca zahvaljujemo jer su se iskazali kao pravi domaćini i aktivni članovi HPK u BiH.

Hello Summer – Afterwork druženje članova Hrvatskog poslovnog kluba Read More »

U Zagrebu je u organizaciji Hrvatske gospodarske komore organizirana konferencija o internacionalizaciji, na kojoj su sudjelovali i predstavnici Hrvatskog polovnog kluba u BiH. Cilj konferencije je bio ukazati na aktualne ključne izazove u procesima međunarodnog poslovanja te predstaviti uspješna rješenja hrvatskih izvoznika.

 

Zanimljivi predavači i panelisti su dali jako dobar uvid u trenutne tržišne uvjete i podijelili svoja iskustva i planove za budućnost. Sinonim ovog desetljeća je da je ovo era niskog rasta, niskih ulaganja i niske suradnje. U ovakvim uvjetima normalna reakcija je povratak osnovama: hrana, energija i sigurnost uz državni intervencionizam i protekcionizam, naglašeno je na konferenciji.

 

Na konferenciji je istaknuto i da se kao odgovor globalnim izazovima EU orijentirala na održivi pristup digitalnom i podatkovnom gospodarstvu. Traži se jača sigurnost, pristupačnost i održivost kako bi se uspostavila dugoročna energetska rješenja i sustavna prilagodba strateških lanaca opskrbe.

 

U prošloj godini rast BDP-a u Republici Hrvatskoj je iznosio 6,2%, a trgovina i turizam su najviše doprinijeli rastu. Rast cijena u svim segmentima je realno utjecao i na rast BDP-a.

 

U 10 godina članstva u EU hrvatski izvoz usluga porastao za 128 posto, a ukupan izvoz za 150 posto. Unutar EU Republika Hrvatska ostvaruje 70 posto izvoza, a cilj je povećati izvoz na trećim tržištima, koja su ujedno i bazen sirovina i roba. Želimo u Hrvatsku privući investicije i to posebno one digitalne i zelene tranzicije, kazala glavna tajnica Hrvatske gospodarske komore (HGK) Marina Rožić na konferenciji “Internacionalizacija: Novo gospodarsko okruženje nove prilike”.

 

Unatoč globalnim izazovima i prijetnjama koje su zadnjih godina sve izražajniji, gospodarstvo ipak ima razloga za optimizam. Svaka kriza je i nova prilika, te dugoročno gledano nove poslovne prilike su pred gospodarstvenicima, a Hrvatska ima potencijala za daljnji rast izvoza roba i usluga.

 

Hrvatska gospodarska komora (HGK) je dokazala svoju važnu ulogu u procesu internacionalizacije i dalje će biti most između institucija države i gospodarstvenika. Uz mrežu predstavništava u inozemstvu, partnerske komore i međunarodne institucije Hrvatska gospodarska komora (HGK) je pouzdan partner svim hrvatskim izvoznicima.

O konferenciji Internacionalizacija: Novo gospodarsko okruženje – nove prilike Read More »

Što je Intelektualno vlasništvo? Koliko vrijedi i kako ga zaštititi?

Smatra se da kreativna ili umjetnička realizacija neke ideje koja je plod ljudskog intelekta pripada njezinom stvaratelju te, pod određenim uvjetima, predstavlja njegovo intelektualno vlasništvo. Iako neopipljivo u fizičkom smislu, intelektualno vlasništvo ima sve karakteristike imovine, pa se ono može kupiti, prodati, licencirati, zamijeniti, pokloniti ili naslijediti kao i svako drugo vlasništvo. U poslovnom smislu intelektualno vlasništvo predstavlja nematerijalnu imovinu čije uspješno iskorištavanje može biti vrijedan temelj ili doprinos poslovanju.

Tema našeg drugog ovogodišnjeg webinara je Intelektualno vlasništvo – Vaš potencijal za razvoj.

Webinar će održati Odvjetnik/Advokat Kerim Karabdić koji se bavi gospodarskim pravom i pravom intelektualnog vlasništva. U oblasti zaštite intelektualne svojine uspješno zastupao na sudu i kod drugih nadležnih organa firme kao Hyundai, Velux, Mobelix, Sony i druge. Uspješno zastupao u više sporova na Konkurencijskom vijeću BiH u slučajevima kršenja zakona o konkurenciji. Radio na više investicionih projekata za EBRD i Svjetsku banku, suradjivao sa advokatskim firmama kao White & Case, Backer McKenzie, CMS, Withers i drugim. 

Prijavite se na ovaj besplatni webinar u organizaciji Hrvatskog poslovnog kluba, koji će se održati online, 27.06.2023. u 14h!

    Webinar Intelektualno vlasništvo – Vaš potencijal za razvoj Read More »

    U petak (26.05.) smo imali priliku ugostiti sve naše članove zajedno sa predstavnicima Njemačke privrede u BiH, Američke trgovačke komore u BiH i Udruženjem talijanskih privrednika u BiH. 

    Cilj ovog događaja jeste umrežavanje predstavnika kompanija s područja Bosne i Hercegovine. Sudionicima se pruža mogućnost da predstave poslovanje svoje kompanije, te da uspostave, grade i njeguju uzajamno korisne odnose.

    Predstavnici kompanija imali su priliku uz ukusnu zakusku i piće u jako ugodnoj atmosferi porazgovarati sa predstavnicima drugih kompanija, razmijeniti mišljenja, sklopiti poslove i nova poznanstva. Druženje koje donosi velike i uspješne mogućnosti za sve članove Hrvatske gospodarske komore i Hrvatskog poslovnog kluba. 

    Social Media mixer 2023 događaj oduševio je sve nazočne članove, sklopio mnoga poznanstva koja u budućnosti mogu uspostaviti uzajamno korisne odnose. 

    HGK, AHK, AmCham i Aii organizirali Social mixer 2023 Read More »

    Međunarodni sajam gospodarstva 2023. u Mostaru je ove godine po 24. put ugostio gospodarstvenike iz regije i svijeta, kao i brojne regionalne državnike i goste. Sajam je ove je godine okupio gotovo 800 izlagača iz 30 zemalja. Ericsson Nikola Tesla je kao vodeći regionalni isporučitelj suvremenih informacijsko-komunikacijskih proizvoda, rješenja, softvera i usluga svojim kupcima, široj poslovnoj i akademskoj zajednici, kao i zainteresiranim građanima prezentirao kompanijska rješenja za unaprjeđenje poslovanja i života ljudi.

    Ericsson Nikola Tesla uz potporu Hrvatskog poslovnog kluba u BiH su organizirali i tematski panel „Zelena tranzicija gradova i industrija“, održan u sklopu sajma na kojem su sudjelovali istaknuti predstavnici poslovne i lokalne zajednice s relevantnim iskustvom u spomenutom području. Panelisti Mario Kordić, gradonačelnik grada Mostara, Anita Dedić, s Fakulteta prirodoslovno matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, Marija Tolić, iz Violeta d.o.o., Tomislav Ruk, iz JP HT d.d. Mostar, Zoran Tabak, iz Elektroprivreda HZ HB d.d. Mostar, Blaž Bušić, iz Emerus d.o.o. te Karlo Guštin, iz Ericssona Nikole Tesle su uz moderiranje Kristine Duno iz HGK diskutirali o praćenju industrijskih i urbanističkih utjecaja na okoliš, Smart Energy te ESG izvještavanju, između ostaloga. U svom izlaganju Karlo Guštin, rukovoditelj za Nova područja i strateške inicijative u Ericssonu Nikoli Tesli istaknuo je: „Naš ovogodišnji nastup na ovom sajmu iskorak je u smjeru izgradnje ekosustava utemeljenog na inovativnom korištenju mogućnosti suvremene tehnologije u kojem regulatori, gospodarski subjekti, akademska zajednica i građani bliskom suradnjom osiguravaju ne samo okolišnu održivost već i održivost ekonomije i cijelog društva.“

    Uz članove Uprave JP HT d.d. Mostar, predstavnike Hrvatske gospodarske komore u BiH panel diskusiju je svojim prisustvom uveličao Veleposlanik Republike Hrvatske u Bosni i Hercegovini Ivan Sabolić.

    Zelena tranzicija koja na optimalan način pridonosi ostvarenju naizgled suprotstavljenih ciljeva rasta industrija i gradova uz sve veće zahtjeve zaštite i odgovornosti prema okolišu bila je u fokusu ovogodišnjeg nastupa kompanije Ericsson Nikola Tesla. Tako su posjetitelji kompanijskog izložbenog prostora na sajmu mogli dobiti detaljne informacije o proizvodima i rješenjima iz ovog segmenta, uključujući i informacije o odabranim uspješno provedenim projektima. Prezentirana rješenja uključivala su i cjelovito ICT rješenje koje podrazumijeva uvođenje centralne nadogradive IT platforme za potrebe nadzora kvalitete okoliša u zaštićenim prirodnim područjima i praćenje potencijalnih negativnih utjecaja hidroelektrana na okoliš dizajnirano za JP Elektroprivredu Hrvatske zajednice Herceg Bosne d.d. Mostar koje se koristi na području Parka prirode Hutovo Blato. Predstavljene su i najmodernije Ericssonove radijske jedinice AIR 3268 i Radio Dot 2243 koje u sinergiji s kompanijskim rješenjima u ovom području nude izvrstan temelj za zelenu tranziciju.

    Ericsson Nikola Tesla o zelenoj tranziciji na Mostarskom sajmu 2023. Read More »

    Srijeda, 3. 5. 2023., u 11 sati održat će se Panel: Zelena tranzicija gradova i industrija.
    Lokacija: Mostarski sajam, Velika dvorana.

    Teme: Kako na kvalitetan način osigurati održivi razvoj zajednice, zelenu tranziciju gradova i industrija, pratiti vlastiti utjecaj na okoliš kroz napredni monitoring, pametno korištenja energije, ESG izvještavanje i dr. 

    Panelisti:
    Mario Kordić, gradonačelnik Mostara 
    Anita Dedić, Sveučilište u Mostaru, Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti
    Marija Tolić, Violeta d.o.o.
    Tomislav Ruk, JP HT d.d. Mostar
    Zoran Tabak, Elektroprivreda HZ HB d.d. Mostar
    Blaž Bušić, Emerus d.o.o.
    Moderatori:
    Karlo Guštin, Ericsson Nikola Tesla d.d. i Kristina Duno, HGK


    Molimo potvrdite svoj dolazak na hpk@hpk.ba 

    Veselimo se Vašem dolasku!  

    Panel: Zelena tranzicija gradova i industrija Read More »

    Prva redovna godišnja Skupština Hrvatskog poslovnog kluba u BiH na kojoj je sudjelovalo 30 članova, održana je dana 30.03.2023. godine u Mostaru. 

    Podsjećamo, Hrvatski poslovni klub osnovan je u svibnju 2022. godine na inicijativu Hrvatske gospodarske komore i uz podršku Veleposlanstva RH u Sarajevu, s namjerom okupljanja poslovnih subjekata iz Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine oko zajedničkih ciljeva unaprjeđenja poslovanja i gospodarske suradnje. 

    Skupštini su prezentirane provedene aktivnosti tijekom prve godine postojanja kluba, nakon kojih su usvojeni izvještajni dokumenti za 2022. Uz godišnje izvješće o radu, Skupština je usvojila i financijsko izvješće za 2022. godinu. 

    U radnom dijelu sjednice, jednoglasno je izabrano novo čelništvo Kluba. Za predsjednika Hrvatskog poslovnog kluba izabran je gosp. Nikica Pažin, ministar savjetnik u Uredu Hrvatske gospodarske komore pri Veleposlanstvu Republike Hrvatske u Sarajevu. Damir Đogić, predsjednik Uprave Croatia osiguranja d.d. Mostar izabran je za potpredsjednika. Gospodin Slavko Sić, predsjednik Uprave i direktor HoldINA & Energopetrol Sarajevo, izabran je za novog člana Upravnog odbora u sastavu kojeg su i Igor Manjić, direktor Podravke d.o.o. Sarajevo i Slaven Pehar, direktor Školske naklade d.o.o. Mostar. 

    Na Skupštini je prezentiran i usvojen dokument pod nazivom Poslovnik o radu skupštine. Po provedenoj proceduri propisanoj Statutom, donesena je i Odluka o izmjenama i dopunama Statuta Hrvatskog poslovnog kluba. 

    Po završetku sjednice upriličen je ručak za sve prisutne članove Skupštine, što je ujedno bila odlična prigoda za ugodan razgovor, umrežavanje i razmjenu novih ideja. Koristimo prigodu uputiti čestitke predsjedniku, potpredsjedniku i novom članu Upravnog odbora i zaželjeti im puno uspjeha u daljnjem radu.

    Održana skupština Hrvatskog poslovnog kluba u Bosni i Hercegovini Read More »

    Što je Employer branding? Zašto vam je potreban?

    Ako vas zanima ova tema vjerojatno znate i samu svrhu i definiciju employer branda: isticanje i predstavljanje vaše tvrtke kao poželjno mjesto rada kako biste privukli (zbog zapošljavanja) i zadržali talentirane zaposlenike.

    Tema našeg prvog webinara je Employer branding kao nova usluga u skladu s globalnim i regionalnim kretanjima.

    Employer Branding je u osnovi, način na koji se kompanija promovira kao poslodavac. On dolazi od vanjske reputacije koju kompanija ima u poslovnom svijetu i načina na koji je gledaju zaposleni.

    U suvremenom poslovnom svijetu, Employer branding i zapošljavanje su postali prepleteni, stvarajući strategije koje su inicijative sektora za ljudske resurse jednako koliko i marketinga. Brendiranje poslodavaca (Employer brending) i brendiranje zaposlenih (Employee advocacy) također se razlikuju. Brendiranje zaposlenih je zaista fokusirano na to kako se zaposleni ponašaju u skladu s vrijednostima kompanije i kako organizacija to promovira. Employer Branding i korporativno brendiranje razlikuju se po tome što se drugi fokusira na prijedlog vrijednosti za kupce, definirajući što vaša organizacija nudi na tržištu i što je čini posebnom za svoje kupce u odnosu na konkurenciju. 

    Webinar će održati IRENA MILIČEVIĆ – VUKOJA – Magistrica ekonomije s više od 16 godina iskustva u retail industriji. Svoju karijeru započela je kao pripravnik u Konzum d.o.o. Sarajevo, u sklopu Agrokor grupe, a dalji tok rekli bi bio je by the book, od pozicije pripravnice do rukovoditeljice pa na kraju direktorice marketinga unutar iste kompanije.

    Nakon diplome magistrice na IEDC-Bled poslovne škole za management odlučila je proširiti svoje horizonte u smjeru poslovne komunikacije i psihologije kako kroz NLP tako kroz različite edukacije – formalno i neformalno obrazovanje.

    Nakon 15 godina korporativne karijere pravi poslovni iskorak i odlazi u samostalne poduzetničke vode. Postaje osnivačica i direktorica kreativne kompanije Prefix čiji cilj je ponuditi tržištu malo drugačije projekte i drugačiji pristup kreativnom i strateškom poslovanju kroz prizmu consultinga, PR i kreative ali i donoseći neke nove globalne trendove kao što su Employer branding te Employee advocacy te jedan novi projekt a to je WOMAN.COMM.

    Irena nam je kazala da se često pitala: Što je potrebno da bi se izgradio brend koji traje? Više proizvoda? Više klijenata? Efektivnije metode? Nakon dugog rada u korporaciji moj odgovor je: Ne, to nisu jedine vrijednosti koje brend čini posebnim. Pravi potencijal za razvoj brenda nisu vaši proizvodi ili lanac opskrbe; već vaši zaposleni. Oni su ti koji ustupaju svoje vrijeme, resurse, tijela i umove vašem brendu, i na kraju dana oni će pomoći da ga kreirate ili će odustati. Trenutno uz sve inovacije na tržištu konkurencija je jaka, ali i teško je naći prave zaposlene – i držati ih ujedinjene pod jednim ciljem. E tu nastupa priča o Employer Brandingu i Employee advocacy-u.

    Prijavite se na ovaj besplatni webinar u organizaciji Hrvatskog poslovnog kluba, koji će se održati online, 05.04.2023. u 14h!

    Prijava

      Webinar Employer Branding Read More »

      Posljednjih nekoliko godina bilježi se kontinuirano povećanje broja teretnih vozila na prelasku hrvatske i bosansko-hercegovačke granice u oba smjera za više od 10 posto, a porast se očekuje i u narednom razdoblju. Među izazovima koji se pojavljuju su duga čekanja na izlaz iz BiH za kamione i autobuse te provođenje kontrola na ulaznim granicama RH, kao i ograničeno vrijeme rada inspekcijskih službi.

      S obzirom na ulazak Hrvatske u Schengen te važnost BiH kao vanjskotrgovinskog partnera u Sarajevu je 09.03.2023. godine održan Okrugli stol na temu Schengena i utjecaja na gospodarstvo, u organizaciji HGK te njezinog Predstavništva u Sarajevu i uz potporu Vanjskotrgovinske komore BiH i HPK.

      Cilj događanja bio je upoznavanje tvrtki s režimom prelaska granice radi neometanog nastavka trgovine, predstavljanje regulative vezane uz Schengen te kako će se ona reflektirati na carinsku i graničnu kontrolu, kao i što donosi sustav ETIAS (European Travel Information and Authorisation System).

      FORUM: Efekti ulaska Republike Hrvatske u Schengen i eurozonu iz ugla ekonomske suradnje BiH-HR/EU, 09.03.2023. Read More »

      Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine (VTK BiH) je na konferenciji održanoj 21.02.2023. godine u Sarajevu prezentirala podatke o vanjskotrgovinskoj razmjeni Bosne i Hercegovine tijekom prošle godine. Naglasak je bio na razmjeni s najznačajnijim trgovinskim partnerima.

      Ukupni obim razmjene je 2022. iznosio 47,5 milijardi KM, što je više za 10,9 milijardi KM, tj. 30 % u odnosu na 2021. godinu.

      Vrijednost izvoza je bila 18,4 milijarde KM, što je više za 3,8 milijardi KM ili 26 posto u odnosu na 2021., a uvezena je roba u ukupnoj vrijednosti od 29,1 milijardu KM, što je povećanje od 7,2 milijarde KM ili 33 posto. Vanjskotrgovinski deficit iznosio je 10,7 milijardi KM.

      Uvozne cijene su uslijed inflacije, rasle bržom stopom od izvoznih cijena, što je za posljedicu imalo pad pokrivenosti uvoza izvozom za 3 % u odnosu na 2021. te pokrivenost uvoza izvozom iznosi 63 %.

      Pregled uvoza i izvoza BiH – HRVATSKA 2018. – 2022. 

      Najznačajniji BiH vanjskotrgovinski partner je Republika Hrvatska. Ukupni obim razmjene s Hrvatskom je iznosio 8 milijardi KM, a nakon Hrvatske su Srbija (13,75 %), Njemačka (11,29 %), Italija (8,88 %) i Slovenija (7,9 %).

      Top tri proizvoda koja se iz BiH izvoze u Hrvatsku su električna energija, tkanine rešetke, mreže i tekstilni proizvodi. S druge strane iz Hrvatske najviše se u BiH uvozi naftnih ulja, šećer od šećerne trske i električna energiju.

      Po pokrivenost uvoza izvozom, prednjače Austrija (123 %) i Njemačka (101 %).

      Vodeći izvozni BiH proizvodi su bili električna energija (1,1 milijarda KM), aluminij ( 878,5 miliona KM) i željezne ili čelične konstrukcije (630,8 miliona KM), dok najviše uvezeno naftnih ulja (3 milijarde KM), aluminij (1,1 milijarda KM) i kamenog uglja (919 miliona KM).

      Metalski sektor, uz baznu proizvodnju metala, i dalje je, najuspješniji industrijski i izvozni sektor u Bosni i Hercegovini. U 2022. godini u ovom sektoru ostvaren je izvoz u rekordnoj vrijednosti od skoro 7,5 milijardi KM, što je više za 1,5 milijardi KM, tj. 25 % u odnosu na 2021.

      Najveći porast je zabilježen u kategoriji proizvoda od aluminija u kojoj je ostvaren rast od 638 miliona KM. Rast izvoza od 10,7 % zabilježen je i u drvnom sektoru.

      Izvor: Vanjskotrgovinska komora BiH, Pregled i analiza ostvarene vanjskotrgovinske razmjene

       

      Vanjskotrgovinska razmjena BiH sa svijetom u 2022. godini Read More »